Laden...

Kerstman verslaat Sinterklaas

PostNL

 

Nog iets meer dan een week en Sinterklaas rijdt weer over de daken met zakken vol cadeautjes. En hij is niet de enige die in december cadeautjes brengt. Ook de Kerstman komt later die maand langs. Het is niet voor niks dat de drukste periode van het jaar aanbreekt voor pakketbezorgers. Reden genoeg voor PostNL om meer te weten te komen over Belgen en hun cadeaugewoontes.

Vanaf eind november breekt de strijd los en eisen zowel Sinterklaas als de Kerstman alle aandacht op in het straatbeeld. Bovendien wil Nieuwjaar ook een graantje meepikken. Maar wie komt nu als grootste winnaar uit de bus?

Onze noorderburen maken zich massaal op voor pakjesavond op 5 december, maar in België staat Kerstmis op nummer 1 reden om cadeaus te kopen. 67% van de Belgen geeft aan de meeste pakjes te kopen voor kerstavond of kerstdag. Op de tweede plaats komt oudjaar/Nieuwjaar met 19%. Voor slechts 14% van alle Belgen is Sinterklaas hét feest bij uitstek om cadeautjes te kopen.

“Belgen houden van tradities en dat merken wij ook. Voor ons is de periode vanaf Sinterklaas tot Nieuwjaar de drukste van het jaar. Vorig jaar hebben we in die periode bijna 33 miljoen pakjes verdeeld in België en Nederland. Als je al die pakjes achter elkaar zou leggen, is dat zowat de afstand tussen Antwerpen en Sydney,” zegt Rudy Van Rillaer, Managing Director PostNL in België. “Wij staan alvast in de startblokken om ook dit jaar Sinterklaas en de Kerstman een handje toe te steken.”

  • DELEN