Miljoenen m² aan extra logistieke ruimte

goodman

E-commerce groeit hard in Europa; de Europese Unie als gemeenschappelijke markt is uitgegroeid tot de grootste markt wereldwijd voor deze sector. Sinds 2008 groeide e-commerce in de EU tussen de 12 en 18 procent. Naar verwachting zal de sector haar omzet in de komende vijf jaar verdubbelen. Dit komt deels doordat fysieke winkels steeds vaker een omni-channel strategie hanteren. De explosieve groei vraagt om een aantal miljoenen m2 extra aan logistieke ruimte.

Goodman Group, een wereldwijde eigenaar, ontwikkelaar en beheerder van industrieel vastgoed, heeft een uitstekende uitgangspositie om in te spelen op de behoeften van de e-commerce markt. Het bedrijf heeft uitgebreide ervaring met het ontwikkelen van vastgoedoplossingen voor de sector en kent een flexibele aanpak waarbij de klant centraal staat. Goodman ontwikkelde zijn eerste logistieke e-commercecentrum voor Amazon in Leipzig in 2006. Sindsdien heeft het bedrijf zichzelf in Europa stevig op de kaart gezet als meest productieve en ervaren eigenaar, ontwikkelaar en beheerder van logistiek vastgoed voor de online-retail sector.

Anticiperen op behoeften klant
Goodmans’ belangrijkste kracht is volgens Kim Cornille, Country Manager voor Goodman Belgium, zijn vermogen om complexe projecten op te leveren binnen strakke deadlines. “Dit komt doordat het bedrijf anticipeert op de behoeften van de klant, gebruik maakt van zijn uitgebreide technische kennis en ervaring en over het kapitaal beschikt om projecten zelf te financieren. Dit alles versnelt ontwikkelprojecten aanzienlijk, van de eerste schetsen tot de oplevering.”
Logistiek vastgoed is een belangrijke strategische component geworden binnen e-commerce; het heeft een grote impact op de service aan klanten, de marges en het concurrentievermogen in het algemeen, zegt Philippe van der Beken, Managing Director voor het Europese vasteland bij Goodman. “Onze e-commerce klanten hebben een groot aantal verschillende soorten gebouwen nodig, voor zeer uiteenlopende operationele behoeften. Ons succes is gebaseerd op het begrijpen van, en kunnen inspelen op die behoeften en onze track record van levering tegen de gestelde deadline. Zo maken we het mogelijk voor onze klanten om hun groeistrategie waar te maken.”

Op koers
Goodman loopt al bijna tien jaar voorop in het ondersteunen van een groot aantal e-commerce bedrijven bij hun uitbreidings- en ontwikkelstrategieën. Toen Goodman in 2006 Amazons’ eerste distributiecentrum opleverde op het Europese vasteland in Leipzig (Duitsland), was de e-commerce reus in Europa nog een nieuwe en relatief onbekende speler. Sindsdien heeft Goodman voor Amazon meer dan 1 miljoen m² aan logistiek vastgoed ontwikkeld, verspreid over twaalf verschillende locaties in Frankrijk, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Goodman heeft met verschillende vervolgopdrachten ook bijgedragen aan de groei van Europese bedrijven als Zalando en Home24 (woninginrichting). “Recent hebben we met Zalando twee overeenkomsten getekend voor de ontwikkeling van industrieel vastgoed, zowel in Lahr in Duitsland als in Gryfino in Polen. We liggen hiermee op koers om ruim 1,5 miljoen m² te leveren aan de e-commerce sector in Europa,” benadrukt Van der Beken.

Goodman beschikt over diepgaande en brede technische expertise op het gebied van logistieke e-commerce ruimte,” meent Kim Cornille. “Hierdoor kunnen we inspelen op de gedetailleerde eisen van elke klant en ervoor zorgen dat het vastgoed aansluit bij deze specifieke operationele behoeften. Deze in-house kennis is een strategische asset; klanten kunnen hier direct van profiteren tijdens het technische ontwerp van deze vaak complexe faciliteiten.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*