Laden...

Steeds meer meubels bij PostNL in België

P 12 13 Fotomateriaal Postnl3

PostNL in België is vooral bekend als de thuisbezorger van pakketten. De nieuwste outfit, de hipste accessoires of een nieuwe lamp, de pakketbezorgers van PostNL leveren gewoon bij de consument aan de deur. PostNL gaat echter nog en stapje verder: steeds vaker levert Extra@Home meubels. En… die worden meteen gemonteerd en geïnstalleerd!

Als logistieke partner van tal van bedrijven volgt PostNL de wensen en behoeften van zijn klanten op de voet.  Om daarop in te spelen innoveert PostNL dan ook voortdurend. Dat vertaalt zich onder meer door nieuwe producten en door de uitbreiding van het bestaande aanbod. Een jaar na de lancering doet Extra@Home, dat zich toelegt op de levering, plaatsing en eventuele installatie of montage van grote consumentengoederen, het bijzonder goed.

“De introductie van Extra@Home was meteen een schot in de roos,” vertelt Rudy van Rillaer, Managing Director PostNL in België. “Consumenten appreciëren ten zeerste dat hun nieuwe boekenkast, hoeksalon of boxspring, ook meteen op de juiste plaats gezet wordt  én zelfs gemonteerd wordt. Onze medewerkers nemen bovendien ook meteen het verpakkingsmateriaal mee. Voor handelaars, ongeacht of het webshops zijn of fysieke winkels, is dit een extra service waarmee ze zich kunnen onderscheiden. Wij bieden hen optimale dienstverlening voor hùn klanten.”

Partnerships voor een nog betere service
Vorig jaar nam PostNL de logistieke dienstverlener JP Haarlem Delivery over die zich hoofdzakelijk richt op de bezorging en montage van meubels in de Benelux. Het bedrijf bedient meubelwinkels in het midden- en hoog segment voor dewelke JP Haarlem Delivery dagelijks meubels bij honderden consumenten thuis bezorgt en monteert.

JP Haarlem Delivery komt ook bij Belgische consumenten over de vloer. “Dankzij de overname van JP Haarlem versterken wij onze positie nog verder,” voegt Rudy Van Rillaer toe. “We kunnen onze klanten in de meubelsector nu de ideale mix bieden van onze logistieke expertise en de ervaring van JP Haarlem op gebied van de montage van meubelen. Zowel voor webshops als voor fysieke meubelwinkels is dit een sterke aanvulling van onze dienstverlening die zij bovendien perfect kunnen doortrekken in hun service aan hun klanten.”

PostNL gaat voor een totaaloplossing
Bedrijven gaan steeds vaker op zoek naar een partner die het volledige logistieke traject op zich kunnen nemen. Een partner die verder gaat dan alleen het bezorgen van pakketten. PostNL heeft de ambitie om de dienstverlening aan consumenten ‘over de drempel’ verder uit te breiden.
“Voor onze klanten is het belangrijk om te kunnen samenwerken met een betrouwbare, logistieke partner. PostNL Extra@Home brengt eigenlijk alles samen onder één dak. Het feit dat we onze klanten zowel de levering als de montage kunnen aanbieden, maakt het voor hen een interessant aanbod,” besluit Rudy Van RIllaer.

  • DELEN