Laden...

Rendeer optimaal met een omnichannel kassa

Juka0618

 

“Wij geloven steevast dat iedereen van zijn of haar droom een succes kan maken. Aan de hand van onze deskundige expertise en met een slim kassasysteem kan je op een eenvoudige en snelle manier een prachtige shop verkrijgen. Maak jouw shop optimaal en vergroot zo je sales, zowel offline als online”, aldus Karel Vanheste, zaakvoerder van Juka.be.

“We houden het graag eenvoudig en aangenaam voor retailers om hun shop te runnen”, vervolgt Vanheste. “Bij Juka.be hebben wij een ruime ervaring in retail en kassasystemen. Onze focus ligt vooral op Lightspeed. Lightspeed legt zich, net als wij, toe op commerce oplossingen van A tot Z, zodat winkeliers hun bedrijven kunnen opbouwen, managen en laten groeien door hen een betere winkelervaring te bieden. We doen dit door alle verkooppunten samen te brengen – voorraadbeheer, e-commerce, relatiebeheer en rapportage – over alle verkoopkanalen, in de winkel én online.”

Totaaloplossing
Lightspeed is volgens Vanheste een efficiënte tool die je veel tijd kan besparen door zijn vele eigenschappen, zoals onder meer de weergave van data en statistieken van je klanten, de mobiele kassa’s en uitgebreide rapportages. “Als gecertificeerd Lightspeed-verdeler adviseren we graag vanuit onze praktijkervaring met shops. We bouwen samen aan een omnichannel verhaal met een kassasysteem voor de retailer, gekoppeld aan een sterke e-commerce oplossing.” Juka.be levert totaalsystemen. “Dat betekent dat we niet alleen instaan voor de software, maar ook voor de hardware, de installatie en de service. We leveren kassasystemen die voor continuïteit, stabiliteit en een performant softwaresysteem zorgen. Wij koppelen verschillende systemen aan elkaar en we zorgen voor de installatie van A tot Z. Kom je ergens niet uit? We bieden graag verder support via coaching en trainingen.”

Perfecte match
“Onze doelgroep zijn kleine – tot middelgrote lokale retailers”, zegt Vanheste. “Kleine retailers hebben één winkel en verwerken vaak nog al hun administratie manueel via geschreven bonnetjes en stellen hun rapporten zelf samen, al dan niet in Excel. Middelgrote retailers hebben meerdere verkooppunten of winkels en werken ofwel manueel ofwel via een kassasysteem dat vroeger op maat gemaakt werd en dat nu niet meer up-to-date is, niet mobiel is of te duur om te laten updaten. Beide types retailer zijn bovendien op zoek naar een manier om online actief te zijn om hun klanten te kunnen bedienen op momenten dat de winkel(s) niet open is of voor klanten die verder of afgelegen wonen. Een omnichannel oplossing zoals Lightspeed vormt dan de perfecte match.”

Beter inzicht in de klant
Waarom zouden retailers moeten kiezen voor een all-in-one kassa-oplossing? Vanheste: “Tegenwoordig willen consumenten online kopen en hun aankopen thuis laten leveren, of ze bijvoorbeeld ook in de winkel ophalen of ze daar terugbrengen. Soms zoeken ze enkel informatie over het product op hun computer of telefoon in de webshop van de winkel die ze verkiezen en kopen dan ter plaatse bij die handelaarZe ontvangen ook graagkortingsbonnen of kortingscodes voor speciale acties of speciale momenten in het jaar. En ze kopen soms zelfs via hun telefoon terwijl ze in de winkel aanwezig zijn. Deze nieuwe generatie klanten vindt het combineren van meerdere manieren om te kopen heel normaal. Ze zoeken naar een product, vergelijken en kopen pas daarna. Retailers die deze manier van verkoop promoten, plukken de vruchten daarvan in de toekomst. In een omnichannel systeem verzamelt de winkelier data van elke transactie en interactie op elk kanaal en krijgt op die manier een goed beeld van elke klant afzonderlijk. De opgeslagen klantinformatie bestaat onder meer uit eerdere uitgaven in de winkel of online, besteloverzicht, gebruikte kortingsbonnen, gekochte cadeaubonnen, reacties op social media, telefoongesprekken – heel wat informatie dus kan worden gebruikt om de klant beter te begrijpen.”

Inspelen op gevoel
Een omnichannel ervaring biedt consumenten een sterker gevoel van branding, vat Vanheste samen. “Zorg daarom voor een consistent en compleet verhaal van waar je winkel voor staat, op alle marketingkanalen en verkooppunten. Je online shopervaring speelt op gevoel, wat betekent dat de ervaring vanaf het begin positief moet zijn. Stem je e-commerce site helemaal af op je merk, zorg ervoor dat bezoekers er makkelijk kunnen op zoeken, foto’s bekijken, kortingscodes invullen, reviews en blogs lezen en producten kopen binnen enkele klikken. Een andere grote consumentenwens is de mogelijkheid om in de fysieke winkel een product te ruilen dat online is gekocht. Dit is een must voor consumenten die thuis op hun gemak willen uitzoeken wat ze willen houden en wat niet, maar wel het menselijk contact en de sfeer willen ervaren die een winkel hen biedt.”

Een gezamenlijke voorraad is één van de belangrijkste aspecten in de hele omnichannel ervaring, meent Vanheste. “De integratie van het voorraadsysteem heeft verschillende voordelen. Onder meer: klanten helpen bij hun aankoop wanneer ze dat willen, makkelijk een product over laten komen van de ene locatie naar de andere, een product laten bezorgen bij de klant, een product in de winkel laten ophalen of omgekeerd, een product in de winkel laten kopen en die thuis laten bezorgen. Beperk daarnaast ‘niet op voorraad’-meldingen, voorkom conflicten in voorraad bij het gelijktijdig verkopen op webshop en in winkel en zorg voor een beter zicht op je inventaris. Wanneer je consumenten en je medewerkers altijd precies de beschikbare voorraad kunnen zien, vervallen meteen alle aankoopdrempels.”

Een eenvoudige rapportage tot slot zorgt ervoor dat je één plek hebt met zicht op alle verkoopcijfers en gegevens, zegt Vanheste. “Analyseer je data in één oogopslag zodat je meteen weet hoe je fysieke en online winkels het doen, hoe het zit met de levertijden, inkoop en verkoop, winst per verkoopkanaal en productcategorie, enzovoort.”

  • DELEN