Zet uw klanten in de bloemetjes

PostNL0517

De online consument vindt steeds makkelijker zijn weg in het e-commerce aanbod. In de top 5 van meest verkochte online diensten en producten staan onder andere vliegtickets, tickets voor evenementen en telecom. De online verkoop van voeding en andere dagelijkse boodschappen stijgt sterk, wat erop wijst dat de klant niet alleen het gemak van online winkelen erkent, maar ook rekent op kwaliteit, tijdige levering en versheid. Door verse bloemen en planten toe te voegen aan het online aanbod, toont PostNL dat optimale klantentevredenheid geen grenzen kent.

PostNL ontwikkelde het Flora@Home platform zodat elke online verkoper verse bloemen en planten kan aanbieden aan zijn klanten. Er is een enorm potentieel; jaarlijks wordt er in Europa voor zo’n 35 miljard euro bloemen en planten gekocht. Het online aandeel is hierin nog laag, maar begint steeds groter te worden. “Met Flora@Home biedt PostNL aan webshops de mogelijkheid om mee op de kar te springen,” zegt Rudy Van Rillaer, Managing Director voor België bij PostNL. “Bedenk eens hoe blij klanten zijn als ze bij de staande lamp die ze bestellen ook meteen een prachtige kamerplant kunnen uitkiezen. Of dat je lingerie geleverd wordt met een romantisch boeket rode rozen.”

Door Flora@Home toe te voegen aan zijn webshop kan de online verkoper net dat tikkeltje meer aanbieden, gratis en zonder extra werk voor de webbeheerder. Het enige dat deze hoeft te doen, is contact opnemen met het Flora@Home-team en de aangeleverde API-key inbouwen in de IT-infrastructuur. De keuze van het gewenste assortiment bloemen en planten verloopt via deze koppeling en gebeurt eenvoudig door een selectie te maken uit de databanken, die samengesteld zijn met kwekers. Daardoor hoeft de online verkoper zelf geen voorraad te hebben. PostNL zorgt ook voor de foto’s en beschrijvingen om op de webshop te plaatsen.

De uiteindelijke bestelling van de klant komt via het platform Flora@Home rechtstreeks bij PostNL binnen. PostNL zorgt voor de rest: het zorgvuldig verpakken van de bloemen en planten en het bezorgen bij de klant. Dankzij deze aanpak verkort de keten tussen bestelling en levering. Daarenboven worden de bloemen en planten verstuurd in een speciaal ontwikkelde verpakking die ze beschermt en langer vers houdt.

“Het Flora@Home platform is gemakkelijk toe te voegen aan het online aanbod van elke webshop. Zonder investeringen of extra inspanningen kan de verkoper een extra service aanbieden, meer omzet genereren en toch overzicht behouden,” zegt Van Rillaer. “Daarenboven is het toegankelijk voor elke klant die een extraatje wil en daarvoor nu niet meer naar een andere webshop hoeft te surfen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*