Laden...

Beter inzicht in de klantrelatie

Teamleader0518

Teamleader is een cloud oplossing voor CRM, projectmanagement en facturatie die kmo’s helpt om efficiënter en vooral slimmer te werken. Al vele bedrijven maken dankbaar gebruik van deze alles in één oplossing.

Een e-commerce speler heeft volgens Dimitri Coppens, Country Marketeer bij Teamleader, veel meer nodig dan alleen een goed werkende webshop. “De basis voor het succes is inzicht verkrijgen in de klant. Het is belangrijk om je klanten te kennen en te volgen gedurende het hele koopproces om zo sterke relaties op te bouwen. Teamleader biedt daarbij de helpende hand en centraliseert sales, facturatie en projectmanagement in één platform. Het is van grote toegevoegde waarde voor en bespaart bovendien ook ontzettend veel tijd en geld.”

Een geïntegreerd platform
De functionaliteiten van Teamleader laten het toe om heel eenvoudig te koppelen met een webshop, zegt Amélie Opsomer, de eigenares van een WooCommerce webshop in handtassen, genaamd Front Row. “De contactgegevens van onze klanten die bestellen in de webshop worden automatisch doorgestuurd naar de CRM van Teamleader. Op basis van de bestelgegevens wordt vervolgens in Teamleader automatisch de factuur aangemaakt die ook heel eenvoudig uitgewisseld kan worden met de boekhouder. Het maakt het online ondernemen een stuk aangenamer en efficiënter.” Teamleaders’ Product Owner Marketplace Niels Vanden Buverie resumeert: “Teamleader fungeert voor Amélie dus in feite als een geïntegreerd platform die alle flows centraliseert en zoveel mogelijk automatiseert. Niet alleen beheert ze de lead- en klantendatabase, maar ze zet het ook in voor het definiëren en managen van segmenten, voor het uitsturen van newsletters en marketing e-mails via MailChimp. Met de ticketing module van Teamleader beheert Amélie de customer support. Vragen van klanten die binnenkomen via e-mail of een webform worden zo centraal in Teamleader bijgehouden.”

Vele koppelingen
Teamleader integreert volgens Dimitri met alle favoriete tools. “We blijven kijken naar de toekomst, waarin we klanten nog beter willen ondersteunen. Wat betreft onze tool, bouwen we gestaag verder aan de transitie van product naar platform. Dit betekent dat we meer integraties zullen toevoegen aan de Teamleader Marketplace. Naast de meer dan honderd bestaande koppelingen, zullen hier lokale en internationale software aan toegevoegd blijven worden.” Niels vult aan: “Iedereen die wil, kan integraties aanbieden via onze Marketplace. Begin dit jaar lanceerden we onze nieuwe API. Momenteel integreert Teamleader met e-commerce platformen zoals WooCommerce, Shopify, Magento, CCV Shop, KMO Shops, Bol.com, Webhero, BigCommerce, Shopitag en PrestaShop. Er zijn ook plannen om te integreren met Amazon.”

Klantrelatie versterken
Het doel van Teamleader is om bedrijven die ook inzetten op e-commerce efficiënter en slimmer te laten werken. “Voor bedrijven die gebruik maken van multi-channel distributie is Teamleader een interessante oplossing, omdat het de info van alle verkoopkanalen centraliseert in één overzicht. Het is meteen duidelijk welke klant wat en wanneer heeft besteld.” Niels vult aan: “En als een klant bijvoorbeeld een paar maanden later telefonisch contact opneemt, wordt deze meteen herkend als klant. Het versterkt de klantrelatie en komt de conversie ten goede.”

Op vijf jaar tijd is Teamleader gegroeid van een start-up naar een scale-up. “En de rek is er nog lang niet uit,” zegt Dimitri. “We zijn momenteel actief in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Nederland en België. De felbegeerde eerste plek in de Deloitte’s Technology Fast 50, de lijst van de 50 snelst groeiende tech bedrijven in België, geeft blijk van vertrouwen in ons integraal platform.”

  • DELEN