Veel etailers worstelen met contentdistributie. Bedrijven doorlopen vaak een zeer tijdrovend en inefficiënt proces om hun artikels te publiceren over de verschillende kanalen. En als ze dan al artikels weten te publiceren, behalen ze vaak niet het gewenste bereik. Story Chief maakt komaf met deze voor een etailer zeer inefficiënte manuele handelingen en garandeert wél een optimaal resultaat door content volledig automatisch op een doeltreffende manier te verspreiden. Een gesprek met medeoprichter Valeri Potchekailov.
Storytelling is volgens Potchekailov dé manier om SEO te verbeteren en meer vertrouwen te winnen bij (potentiële) klanten. “Dat leidt vervolgens tot meer leads en sales. Wij focussen ons op intelligente content distribution, waarmee we bedrijven en ondernemers helpen om de juiste content op het juiste moment bij de juiste doelgroep te brengen. Story Chief is een cloud tool boven het bestaande CMS systeem van onze klanten die het mogelijk maakt om zelf aan storytelling te gaan doen.”
Contentflow
Eigenlijk creëren we een soort van flow van (externe) copywriter tot eindredacteur, waardoor teams snel de gewenste resultaten kunnen bereiken, vervolgt Potchekailov. “Story Chief is gemaakt vóór en door schrijvers en toont een witte pagina zonder duizend-en-een afleidingsvakken, waardoor het samenwerken aan content opeens zeer gebruiksvriendelijk en efficiënt verloopt, en de hele gebruikerservaring een wow effect oproept. Het staat dus volledig in functie van de schrijver. In je content kan je ook verschillende interactieve media plaatsen, zoals gerelateerde producten uit je webshop, invulformulieren die gekoppeld zijn aan je CRM, sociale media posts, video’s, slideshows, afbeeldingen, soundfiles, etc. Zodra een artikel gereed is, kan het via een vooraf ingestelde flow door personen binnen de organisatie worden geredigeerd – van (externe) contentschrijver tot eindredacteur – om vervolgens met één druk op de knop naar alle kanalen door te schieten. Story Chief zorgt ervoor dat de content automatisch op alle verschillende kanalen, zoals de webshop zelf, in de nieuwsbrief, maar ook op alle sociale media kanalen, in de huisstijl van het kanaal zelf wordt gepubliceerd. Daarbij kunnen we ook producten uit de webshopdatabase koppelen aan het artikel, evenals gerelateerde producten tonen. De lezer wordt dan onmiddellijk vanuit het artikel naar het winkelmandje geleid.”
Resultaten meten
Contentcreatie en -distributie kan uiteraard enkel werken als je het effect ervan ook meet, weet Potchekailov. “De statistieken van alle content worden verzameld en kunnen opgevolgd worden in een helder en intuïtief dashboard. We meten voortdurend de kwaliteit van de content en wat het effectief heeft opgebracht om op basis daarvan de content steeds verder te verbeteren. Bij ons draait het niet om mensen naar je site te sturen om je artikel te lezen, maar om je artikel te brengen naar de sites waar je doelgroep zich al op bevindt. Een ‘content first’ aanpak. We willen mensen dan ook aanzetten om boeiende content te creëren en case studies te schrijven, zodat fake clickbait eindelijk naar de achtergrond verdwijnt. Omdat niet iedere etailer vanzelfsprekend over de kwaliteiten beschikt voor contectcreatie, bieden we onze klanten ook de mogelijkheid om een virtueel team samen te stellen met contentspecialisten. Ook is het mogelijk om eigen content te laten redigeren door het virtueel team. Zo kan iedereen aan storytelling en contentmarketing gaan doen.”
Story Chief is een cloud tool die volgens Potchekailov absoluut niet stil staat. “We blijven maandelijks nieuwe features toevoegen en spelen in op de noden van de markt. Een recent geïntroduceerde module is de ambassadormodule die het mogelijk maakt om eigen medewerkers bijvoorbeeld snel en efficiënt content te laten verspreiden en sharen. Of een volledige marketplace van copywriters, die je kan inhuren voor contentcreatie zonder de app te moeten verlaten. Aangezien Story Chief een cloud tool betreft, kunnen al onze klanten – klein of groot – gebruik maken van dezelfde features. De pricing hangt af van het volume aan content per maand en de grootte van het contentteam,” zegt Potchekailov tot besluit.
Geef als eerste een reactie