Laden...

Rechtstreeks shoppen uit digitale reclamefolders

P 20 21 My shopi

 

BD myShopi is het omni-channel activatie platform voor retailers en merken in de Belgische markt. De populaire Belgische app myShopi maakt het mogelijk om rechtstreeks vanuit de mobiele reclamefolders van verschillende winkels te shoppen. “Wij geloven niet dat de consument gebruik maakt van alle aparte apps die merken en retailers aanbieden,” zegt Digital Strategy Manager Toon Coppens. “Daarom hebben wij promoties en folders van alle retailers en merken gegroepeerd in één app en website: myShopi.”

Mobile speelt tegenwoordig een rol in maar liefst 50% van de aankopen, en ook wij Belgen gaan steeds vaker over tot mobiele aankopen. Via de myShopi app, intussen al meer dan 1.000.000 keer gedownload, hebben consumenten direct toegang tot de meest diverse webwinkels, meer bepaald via hun mobiele reclamefolders. In totaal groepeert myShopi de folders van meer dan 200 Belgische retailers, van Media Markt en A.S.Adventure tot Ici Paris XL en Weba, van Blokker en Hema tot Coolblue en Bart Smit. myShopi gebruikers selecteren een interactieve folders, klikken op het product van hun keuze, krijgen meer productinformatie te zien en klikken meteen door naar de mobiele website van de winkel om het product aan te kopen.

Beste prijzen promoties
Uniek is dat de myShopi app rechtstreeks gelinkt is aan de verschillende e-commerce shops, waardoor de consument te allen tijde de laatste productinfo, prijzen, promoties, enz. te zien krijgt bij het doorbladeren van de mobiele folders, vervolgt Coppens. “Net als in de papieren folders gaat de consument ook online op zoek naar de beste prijzen promoties. Via de zoekbalk op myShopi.be en in de app wordt door consumenten gezocht naar producten en merken. Door de directe link tussen myShopi en de e-commerce shops krijgen ze een handig overzicht van het aanbod in de verschillende folders en (web)winkels.”

Nummer 1
myShopi groeide onder de vleugels van BD myShopi uittot het promo- en shopping platform bij uitstek bestaande uit een app, een website en het wekelijks folderpakket in je brievenbus. “Zo helpt myShopi de consument via verschillende kanalen om te besparen op de wekelijkse boodschappen en om het winkelen te vereenvoudigen, meent Coppens. “De vier voornaamste digitale features van myShopi zijn de digitale klantenkaarten, de cashbacks, het boodschappenlijstje en de digitale reclamefolders.” De nieuwe cijfers bevestigen de nummer 1 positie van myShopi als Belgisch promoplatform met meer dan 1.000.000 Belgische app downloads en 500.000 maandelijkse actieve gebruikers. Elke maand worden in de myShopi app en op de website zo’n 1.200.000 sessies geregistreerd van myShopi gebruikers. Twee derde van al die sessies vinden plaats in de applicatie, wat de ‘app first’ strategie van myShopi bevestigt.

Dankzij de verschillende features in de app kan het consumentengedrag ook in kaart worden gebracht, vervolgt Coppens. “Het gebruik van klantenkaarten zegt waar en wanneer aankopen gebeuren, aan de hand van de boodschappenlijstjes wordt inzage verkregen in aankoopintenties van verschillende producten en productcategorieën, het doorbladeren van digitale folders geeft de interesse van consumenten weer,… myShopi levert zo niet alleen inzichten over online traffic en gedrag maar kan ook de link maken met offline gedrag. Het lezen van digitale folders kan gelinkt worden aan het openen van een klantenkaart in een fysiek winkelpunt nadien. Een consument heeft bijvoorbeeld de digitale folder van ASAdventure gelezen op myShopi en gebruikt later die week zijn klantenkaart in een fysieke ASAdventure shop. Deze offline attribution tracking geeft unieke inzichten.”

Chatbot
BD myShopi blijft inzetten op innovatie, zoals een eigen chatbot. Coppens: “Met al meer dan 35.000 chatbots wereldwijd vindt BD myShopi de tijd rijp om een eigen promo chatbot te lanceren. Zo’n bot is in de meeste gevallen – en ook zo bij promoplatform myShopi – gelinkt aan Facebook Messenger en maakt rechtstreekse interactie mogelijk tussen consumenten, retailers en merken. Eerder lanceerden ook buitenlandse shopping platformen zoals Ebay, Kaufda en Spotta een gelijkaardig initiatief, maar de ‘Promo chatbot by myShopi’ is de eerste Belgische bot in zijn soort. Geheel in lijn met haar belofte om consumenten te laten besparen, te faciliteren en te inspireren bij het shoppen, biedt de myShopi bot de beste promoties en de nieuwste folders aan.”

  • DELEN