Laden...

‘Wij ademen print’

Indeap0317

 

In een wereld waar steeds meer digitaal gebeurt, zou je verwachten dat print zijn langste leven heeft gehad. Het tegendeel is waar, zegt Karen Debruyne van inDeap. “Bedrijven, maar ook consumenten hechten nog altijd veel waarde aan drukwerk, en dat zal ook zo blijven. Consumenten gaan zich via verschillende kanalen laten informeren voor ze een koopbeslissing nemen. Drukwerk is daar ook een belangrijk onderdeel in.”

inDeap heeft zich gespecialiseerd in software die het mogelijk maakt om de inhoud van publicaties te linken aan bestaande databases en zo de opmaak te automatiseren. Zo kan er ook in drukwerk snel ingespeeld worden op veranderende behoeften, updates, enzovoorts. “Wij hebben ons gespecialiseerd in inRiver Print en EasyCatalog, pakketten die het samenstellen van het prijslijsten, catalogi, flyers, … grotendeels automatiseren.”

Single source of truth
In veel bedrijven zit de productinformatie, zoals technische info, productvariaties, afbeeldingen, prijzen, … verspreid over verschillende afdelingen en vaak ook in verschillende systemen. Door alle informatie samen te brengen in één database kunnen bedrijven heel wat tijd besparen én op een meer consistente manier communiceren naar klanten. Want naast het centraliseren van alle productinformatie, wordt de informatie naadloos doorgestuurd naar alle mogelijke marketingkanalen binnen het bedrijf: catalogi, prijslijsten, flyers, website, e-commerce, POS, …”

“Wij halen nu de informatie uit één database, dus een single source of truth, zodanig dat de DTP’er nu niet meer handmatig allerlei copy-paste handelingen hoeft te verrichten. Alle informatie laten we vanuit die database automatisch inlopen in InDesign. Dat maakt het leven van de DTP’er een stuk makkelijker en kan de focus meer op het design zelf gericht worden. Er wordt daarenboven veel tijd en geld bespaard, je kunt sneller gaan updaten (omdat het minder tijd kost), en door de ‘single source of truth’ is de foutmarge nihil. Ook op papier kun je dus sneller inspelen op wijzigingen in het productengamma. Op die manier kan een retailer zich ook onderscheiden in print, een belangrijk kanaal in de multichannel strategie.”

inRiver
“Onze belangrijkste partner is het Zweedse bedrijf inRiver, dat softwareoplossingen biedt voor Product Information Management (PIM). Hoewel inRiver oorspronkelijk sterk inzette op de Scandinavische markt, is het bedrijf intussen in achttien verschillende landen actief, voor een totaal van tweehonderd klanten en achthonderd merken in diverse sectoren. Tot haar klantenportefeuille behoren onder andere bedrijven zoals Volvo, Van de Velde, Hunkemöller, JBC, Wehkamp, Lecot-Raedschelders, …”

 

Over inDeap
inDeap is een gecertificeerde partner van inRiver en consultant/reseller van EasyCatalog. We zijn al sinds 2008 actief in de wereld van print. Dankzij onze jarenlange ervaring en het feit dat we klanten bedienen in meer dan tien landen, beschikken we over een uitgebreide technische kennis. We investeren voortdurend in het volgen van (product)trainingen om onze kennis up-to-date te houden. Onze diensten variëren van het opzetten van de templates om de publicaties te automatiseren, tot de productie van geprinte publicaties. Dus indien er geen inhouse DTP’er is of indien er niet gewerkt wordt met een vast extern bureau, kunnen wij ook de volledige publicatie opmaken en drukklaar versturen. Training en support tot slot zijn ook een belangrijk onderdeel van ons takenpakket.

  • DELEN