Laden...

Zet uw business stevig in de markt

Pinpoint0218

 

Communicatie met je klanten is vanzelfsprekend, daar is iedereen wel van overtuigd. Toch ziet Hermine Verschueren van Pinpoint Solutions dat het de KMO soms aan tijd en expertise ontbreekt. “Door communicatie af te stemmen op maat van klanten en hun behoeften, kunnen ze meer bereiken.” Hermine vertelt hoe je je business stevig(er) in de markt kan zetten door het opzetten van een degelijke communicatiestrategie en doelstellingen op lange termijn.

“Het is voor veel KMO’s een uitdaging om op de hoogte te blijven van alle trends binnen marketing en communicatie alsook de bijhorende media. En dat hoeft ook niet! Het is belangrijk dat ze aan de hand van doestellingen bepalen welke acties, campagnes en media nut hebben. Net daarvoor hebben ze ondersteuning nodig in kennis en uitvoering. Dat is dan ook de hoofdreden waarom Pinpoint Solutions gevraagd wordt om bij bedrijven in-house ondersteuning te bieden of om een communicatiestrategie op te stellen en te implementeren,” vertelt Hermine.

Analyseren
Iedereen is er stilaan van overtuigd, zowel in B2B als B2C, dat je de interactie zal moeten aangaan met je klanten om ook in de toekomst succesvol te kunnen blijven ondernemen. Hermine: “Dat valt of staat met een degelijke strategie, waarbij de communicatiestrategie de bedrijfsstrategie moet versterken. We starten dan ook altijd met een analyse. Wat doet een bedrijf al aan marketing en communicatie? Wat zijn de doelen? Hoe worden die bereikt? Of niet? Dat gaan we analyseren aan de hand van data, die meestal massa’s voorhanden is. We bekijken of de klant zijn weg vindt of niet. We gaan vervolgens een communicatieplan en actieplan voorstellen in combinatie met een sales- en marketingstrategie. Daarbij helpen we (digitale) campagnes opzetten, doen aan website-optimalisatie, kunnen SEO trajecten uitwerken, content schrijven, social media plan uitwerken,…. Kortom, heel breed en gevarieerd. En zowel online als offline.”

FIK
Pinpoint Solutions heeft experten op verschillende domeinen: strategie, SEO, social media en lead generation. “Bij voorkeur werken we bij bedrijven in-house aan de plannen. Dat is ook onze kracht. Op die manier zijn we onderdeel van het bedrijf en zien, voelen en proeven we wat er leeft. We ervaren hoe medewerkers praten, leren de producten beter kennen en zien wie de klanten zijn en wat de noden zijn. Als ons project is afgerond en we vertrekken, willen we een gevoel achterlaten alsof er een collega vertrekt in plaats van een externe partij.” Reeds veel bedrijven hebben dat inderdaad zo ervaren, zo blijkt uit de mooie referenties. Hermine pikt er een paar uit. “Voor Multigas hebben we de stap van B2B naar B2C begeleid. Ze zochten een partner om hun nieuwe bedrijfstak, de verkoop van inbouwhaarden, in de consumentenmarkt te zetten. Met veel enthousiasme hebben we het DNA van dit nieuwe merk FIK vormgegeven. Ook alle communicatie, zoals winkelcommunicatie, folders, blog, advertenties, enz. komt van onze hand.”

Hermine haalt nog een voorbeeld aan van een recente opdracht: “Voor de buren- en familiedag bij Darling Ingredients (Rendac) werkten we alle communicatie uit in lijn met hun visie over Renewable Energy. De uitnodiging, landingspagina, Facebook actie, posters voor het productie proces en bedrijfsinformatie komen van onze hand.” Daarnaast is Hermine ook een graag geziene gast als spreker en coach op diverse evenementen. “Veel van onze klanten zien ons als een partij die resultaatgericht werkt, flexibel is en vooral integer. Althans, dat is de feedback van de meeste van onze klanten. En daar zijn we best trots op,” zegt Hermine tot besluit.

  • DELEN