Achteraf betalen zonder enig risico

shhs

Santander Consumer Finance Benelux B.V. is al jarenlang marktleider in het verstrekken van kredietoplossingen op de winkelvloer. Dit onder de vorm van kredietkaarten gepersonaliseerd met de naam van de winkel. Enige tijd geleden lanceerde Santander Consumer Finance (SCF) in België ook een online krediet plug-in. Met deze oplossing kunnen webshops aan consumenten de mogelijkheid bieden om aankopen al dan niet gespreid terug te betalen ná ontvangst van de producten.

In de fysieke winkelpunten is SCF België al lang een vaste waarde. “De laatste jaren zien we echter ook een sterke stijging van het aantal online winkels,” zegt Yves Willems, Head of Sales & Marketing bij SCF België. “De beschikbaarheid van aangepaste en veilige betaalmogelijkheden is in webshops, nog meer dan op de winkelvloer, een doorslaggevend element voor de klant in het aankoopproces.”

Betalen na ontvangst
Om het frauderisico te beperken, bieden de meeste webshops vandaag betaalmogelijkheden waarbij de klant eerst het volledige bedrag van de aankoop moet betalen, vooraleer de goederen worden geleverd. Volgens Willems is dat voor de handelaar een veilige aanpak, maar voor de klant vaak een grote drempel om effectief tot aankopen over te gaan. “SCF België ontwikkelde daarom een specifieke webshop module die de handelaar beschermt, maar waarbij de klant pas betaalt na ontvangst van zijn aankopen. Hij kan bovendien gespreid betalen in kleine maandelijkse bedragen. Een extra belangrijk voordeel van deze webshop module is bovendien dat er geen transactiekosten aan verbonden zijn.”

Gespreide betaling
Wanneer consumenten geconfronteerd worden met grote (onverwachte) uitgaven, geeft één op de vijf voorkeur aan een gespreide betaling in plaats van hun spaarboekje aan te spreken. Willems: “In 2015 werd 11% van de totale gezinsuitgaven gefinancierd via een consumentenkrediet. Het is dus belangrijk om betaalfaciliteiten aan te bieden die afgestemd zijn op de verwachtingen van de klant. Dit zal bepalen of een klant zijn online aankoop al dan niet afrondt. Onze krediet plug-in verhoogt dus zeer zeker de conversie. Een ander voordeel is dat er geen financiële risico’s zijn voor de webshop. De webwinkel biedt zijn klanten het comfort van een gespreide betaling, maar neemt zelf geen enkel financieel risico. Na levering van de goederen wordt het volledige bedrag in één keer uitbetaald door SCF België. Wij nemen de volledige administratieve opvolging voor onze rekening.”

Met de krediet plug-in willen we inspelen op het toenemend belang van e-commerce in de retailsector, zegt Willems. “We bieden onze handelaars een geïntegreerde clicks and bricks oplossing. De plug-in heeft heel wat voordelen, is geïntegreerd in het bestaande ordermanagementsysteem van de webshop en is bovendien volledig gratis voor de verkoper. Wij rekenen geen transactiekosten, abonnementen of opstartkosten aan.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*