Laden...

Betaalprovider technisch en grafisch naar een hoger niveau

Sisow0319

 

Sisow blijft voortdurend vernieuwen en verbeteren. De Payment Service Provider (PSP) heeft recent een nieuwe frisse look aangemeten gekregen – dat binnenkort live gaat voor alle Sisow klanten – en heeft ook op technisch vlak vooruitgang geboekt. Dat heeft geleid tot een makkelijker en vooral soepeler aanmeldproces, maar ook tot nieuwe betaalmethoden waaronder SprayPay voor gespreid betalen. Business development manager Robert Theuws vertelt ons er graag meer over.

Sisow is al jaren een vertrouwd gezicht in België & Nederland en intussen een gewaardeerde PSP door vele etailers. “We volgen de ontwikkelingen in de betaalmarkt op de voet, maar zijn ook kritisch naar onszelf. Dat is ook de reden dat ons platform recent een makeover heeft ondergaan,” zegt Robert. “Met de frisse look and feel komt ons platform nog beter tot zijn recht.” De kracht van Sisow is volgens Robert het feit dat etailers gebruik kunnen maken van een omvangrijk assortiment aan betaalmethoden, zonder abonnement waarbij je alleen voor succesvolle transacties betaalt. Niet meer en niet minder.

Technische update
Behalve een grafische update is ook de techniek verder verbeterd. “De aanmeldprocedure is enorm versimpeld en kan voortaan stukken sneller worden doorlopen. Onze klanten willen natuurlijk zo snel mogelijk betalingen kunnen ontvangen. Alle velden voor de aanmeldprocedure worden door ons voor zover mogelijk al vooringevuld op basis van eerder contact of een offerte. Voor de etailer is het slechts een kwestie van controleren, waar nodig verder aanvullen en ondertekenen. Theoretisch zou een webwinkelier al binnen tien minuten een account bij ons kunnen aanmaken en implementeren in de webshop. Dan moeten wel alle stelregels kloppen,” benadrukt de business development manager. “Neemt niet weg, dat in veel gevallen een nieuwe klant binnen enkele uren is aangesloten.” Maar daar blijft het niet bij, want Robert verklapt alvast dat de techneuten binnen Sisow bezig zijn om het aanmeldproces met behulp van api’s nóg sneller te laten verlopen. Wordt dus vervolgd.

Gespreide betaling
Een van de meest recente uitbreidingen binnen het aanbod van Sisow, welke binnen enkele maanden live gaat, is SprayPay voor gespreid betalen. “Gespreid betalen neemt een enorme vlucht in de betaalmarkt. Ook consumenten zijn er gevoelig voor,” meent Robert. “De limiet voor gespreid betalen ligt op 3.500 euro en 36 maanden. In de regel zullen de meeste transacties variëren tussen 500 en 1.500 euro. Deze betaalmethode is vooral bedoeld voor mensen die bijvoorbeeld het geld niet direct hebben om een defecte wasmachine te vervangen. Middels SprayPay kunnen ze toch de aankoop doen en het bedrag binnen een jaar of twee jaar (gespreid) terugbetalen.”

Live chat als toegevoegde waarde
Sisow volgt de betaalmarkt dus op de voet. Robert: “Enige tijd geleden hebben we de KBC betaalknop geïntegreerd in ons platform, BILLINK en nu dus SprayPay. Ook houden we Apple Pay en Recurring payments in de gaten. Zo heeft ING aangekondigd Apple Pay te gaan introduceren. Wanneer dit goed werkend is in Nederland en België zullen we dit implementeren. Daarnaast houden we voortdurend onze tarieven onder de loep en zijn we aan het testen met live chat. We krijgen dagdagelijks telefoon van consumenten over de bestelling, omdat onze naam – net als de naam van de etailer overigens – wordt getoond op de bankafrekening. Die vragen willen we afvangen met de live chat door ze snel naar de juiste webshop te leiden voorzien van factuurnummer en besteldatum. Zie het als een toegevoegde waarde voor onze klanten. Buiten dit is het ook erg handig om snel antwoord te kunnen geven op korte vragen.”

Zonder abonnement kunnen etailers gebruikmaken van het omvangrijke betaalassortiment van Sisow. “Onze klanten betalen alleen per succesvolle transactie.” Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op met Sisow of bezoek de betaalprovider tijdens E-Commerce Xpo in Kortrijk.

  • DELEN