Horecagelegenheden die klanten de mogelijkheid willen geven om hun eten ook online te laten bestellen, waren tot voor kort aangewezen op gezamenlijke bestelsites met hoge commissiekosten, zoals Thuisbezorgd of Pizza.be. CCV biedt onder meer frituren, maaltijdbezorgers, pizzeria’s, traiteurs, broodjes- en lunchrooms een alternatief door op een voordelige manier een eigen bestelsite te realiseren voor maaltijdbezorging.
Binnen CCV Shop is het voortaan mogelijk gebruik te maken van de afhaal- en bestelfunctie, zegt Anke Vandenbussche, Business Development Manager E-commerce bij CCV. “Deze nieuwe functionaliteit is volledig toegesneden op horecagelegenheden die ook online hun kansen willen verkennen. Voorheen waren ze aangewezen op gezamenlijke bestelsites. De keerzijde daarvan is dat deze platformen hoge commissiekosten rekenen en dat klanten mogelijk afgeleid raken door aanbiedingen van anderen. Met onze nieuwste feature heeft de horecaondernemer daar geen last meer van.”
Digitaal verwerken
Anke licht toe hoe de bestelsite werkt. “Ondernemers kunnen via CCV Shop heel eenvoudig een eigen website aanmaken en vervolgens de afhaal- en bestelfunctie inschakelen. Er gaat vervolgens een online wereld voor ze open. De bestelsite is eenvoudig zelf in te richten en vorm te geven in de eigen huisstijl. De ondernemer kan zelf aangeven in welke regio’s hij bezorgt, kan de tijden tonen waarop bestellingen kunnen worden afgehaald of bezorgd en kan de bestellingen gemakkelijk afronden met behulp van de agendafunctie. Dankzij deze functionaliteit hoeft er geen telefoon meer te worden opgenomen, maar kunnen alle bestellingen digitaal worden verwerkt. Foutieve bestellingen als gevolg van een slechte telefoonverbinding of no-shows zijn ook verleden tijd.”
Bestelregels
De ondernemer is dus vrij in het optuigen van de bestelsite in de eigen look and feel. “De KMO hoeft slechts de content en foto’s aan te leveren, de rest doen wij,” zegt Anke. “Ook kunnen we ondersteunen in de online promotie van het extra verkoopkanaal. Daarnaast is het mogelijk om bepaalde capaciteiten in te stellen. Zo kan men bijvoorbeeld een maximum capaciteit instellen van een x-aantal bestellingen per uur. De software geeft vervolgens klanten volledig geautomatiseerd een reactie en het tijdstip van afhaling of bezorging. Ook is het mogelijk om bepaalde regels in te stellen, zodanig dat bijvoorbeeld bestellingen vanaf 50 euro vooraf moeten worden betaald of dat betaling bij levering met gepast geld moet gebeuren of via een mobiele pinterminal.”
Gratis
De afhaal- en bestelfunctie is voor iedere KMO beschikbaar en volledig gratis voor klanten van CCV Shop die gebruik maken van de bestaande softwarepakketten Medium en Large. “Het biedt horecaondernemers een extra verkoopkanaal om te kunnen doorgroeien, zonder grote investeringen te moeten doen,” zegt Anke. “We bieden verschillende pakketten aan om een bestelsite mee in te richten. Een ondernemer kan kiezen voor een pakket van nog geen € 0,70 per dag of voor een pakket van nog geen € 1,35 per dag. Per maand komt dit neer op een bedrag van € 19,95 of € 39,95.”
De bestelsite is te koppelen met iedere beschikbare payment provider en betaalmethode binnen CCV Shop, inclusief CCV Pay. “Hierin is alle keuzevrijheid. Ondernemers die instappen, realiseren omzetstijgingen tot wel 30 procent,” zegt Anke tot besluit.
Geef als eerste een reactie