Het belang van goede betaalmethoden

Cardgate

Indien je een webshop wilt beginnen, is niet alleen een goede stopsoftware van belang, wat evenals van belang is, zijn de betaalopties welke je gaat aanbieden. Dat zegt Paul Groenendaal van CardGate.

De vraag die je kan hebben, welke betaalopties wil ik om vervolgens uit te zoeken welke betaalprovider deze allemaal biedt. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk onder één dak en niet voor elke prijs en optie samenwerkingen aangedaan met meerdere partijen.

Wat ook van belang is, is de vraag naar welke landen ben ik bereid te versturen met de wetenschap ‘hoe verder weg des te langer duurt het voordat klanten hun spullen krijgen en mogelijk gaan klagen dat de spullen er nog niet zijn’. Men heeft dagen geleden betaald maar geen goederen gezien; dat wekt natuurlijk irritatie in de hand en daar dien je je bewust van te zijn.

Nu je weet naar welke landen je wilt gaan versturen, zal je op zoek moeten gaan in het land van de betaalaanbieders. Je zult moeten kijken welke betaalopties men gebruikt in welke landen om op die manier er achter te komen welke betaalmethoden je aan gaat bieden in de shop.

Zo ideaal als iDEAL is als betaaloptie, gegarandeerd voor de webwinkelier, zo ideaal zijn sommige anderen totaal niet. Iemand die met creditcard betaalt, kan tot maanden nadat hij/zij de goederen in huis hebt een chargeback laten uitvoeren. De winkelier is de spullen kwijt, heeft kosten gemaakt en wordt ook nog een geconfronteerd met de kosten die een terugboeking met zich meebrengt. Daarom is het bij het zoeken van een betaalprovider ook van belang om te kijken welke fraude detectie methoden deze allemaal in kan schakelen om risico’s voor de webwinkelier in te perken.

Zo biedt CardGate niet alleen een breed scala aan betaalopties, ook heeft CardGate een ongekend aantal mogelijkheden tot het beperken van risico. De webwinkelier kan daar zijn voordeel mee doen, transacties welke enigszins risicovol zijn, worden op tijd gedetecteerd en worden na validatie en controle pas vrijgegeven. Op die manier beslist de webwinkelier na beoordeling zijn risico en gaat al dan niet over tot levering.

Natuurlijk werkt het omzet verhogend als je betaalopties aanbiedt welke in de landen zelf het bekendst zijn. Zo snapt vrijwel iedereen dat het aanbieden van iDEAL in Italië weinig zin zal hebben. Voor de overige landen is het voor een webwinkelier ondoenlijk om dit uit te zoeken, de betaalprovider heeft deze gegevens voorhanden en kan op zijn beurt een gedegen advies uitbrengen.

Vervolgens, wil je je als beginnende ondernemer op het internet aanmelden, dan is dat wel zo makkelijk indien je dat 7 dagen per week 24 uur per dag kan doen via CardGate. Na aanmelding krijg je meteen je gegevens en je kan meteen aan de slag met de installatie van je webshop.

Op die manier kan je beginnen wanneer het jou uitkomt, ook support is gewoon geregeld. Ook deze is 7 dagen per week 24 uur per dag beschikbaar. De meeste klanten bellen tijdens kantoortijden, echter voor die klanten die pas ‘s avonds aan de slag gaan, kunnen ook gewoon contact opnemen. Hetzelfde is van toepassing als je klant wil worden, maar nog met wat vragen zit. Ook dan kan je onze supportafdeling gewoon in de avonduren bereiken.

Het vroegere zaken doen van 8 tot 17 uur is niet meer van deze tijd, vandaar dat CardGate voorloper is in het 24 uur beschikbaar heidemodel. Klanten vinden dit een logische stap, internet is immers een 24-uurs economie.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*