Omnichannel payments

Ingenico0517

Online, in-store, multi-channel, omni-channel, het zijn termen die een retailer veelal bekend in de oren klinken. Als het gaat om het accepteren van betalingen wordt nog regelmatig in ‘hokjes’ gedacht en zijn online en in-store twee gescheiden werelden. Ingenico doorbreekt die traditie en presenteert Ingenico One, het Omni-Channel Package; één aanspreekpunt en één contract voor het accepteren van alle mogelijke betalingen.

Alles-in-een oplossing
Ingenico is van origine een in-store speler en wereldwijd de nummer één, begint Anouk Arendt, Head of Sales Multi-Channel Benelux. “Ruim 40% van alle transacties wereldwijd die in-store gebeuren, verlopen via Ingenico terminal. In het verleden hadden we als terminal vendor een zeer strategische focus op banken en niet direct een facing met de eindmerchant, de etailer. Met het aankopen van Ogone en GlobalCollect in 2013 is daar verandering in gekomen Ook is binnen de Ingenico Group de Duitse acquirer Easycash verworven. Ondertussen zijn we op het punt dat we de rol van ontzorgende partij aannemen voor alle financiële transacties van de retailer via Ingenico One met één contact en één reportingtool.”

Conversie verhogen
Ons doel is om de betaalexperience zo makkelijk mogelijk te maken en de retailers te ondersteunen de convenience voor hun klanten te verhogen, vult Julie Luppens, Marketing Manager Benelux aan. Anouk Arendt: “De consument shopt tegenwoordig op elk moment van de dag; onderweg, op kantoor, thuis op de zetel, in de fysieke winkel,… Met Ingenico One geven we de retailer de competentie om het gedrag van zijn klanten beter te leren kennen en daarop ook te kunnen inspelen door de marketingstrategie daarop af te stemmen. Op basis van de bestelhistoriek leggen we verbanden en weten we bijvoorbeeld wanneer een consument zijn wekelijkse aankopen doet. Daar kan de retailer vervolgens op reageren door realtime een relevante mailing te versturen met persoonlijke aanbiedingen. En zo helpen we de retailer een boost te geven aan zijn business.”

Standaard pakketten
Anouk Arendt: “We hebben de behoefte van de markt geanalyseerd en dat heeft geresulteerd dat we ons Omni-Channel Package hebben opgesplitst in een viertal standaard pakketten. Voor iedere retailer bieden we een passende oplossing van online en in-store tot multi-channel en omni-channel (Ingenico One). Natuurlijk kunnen we ook voorzien in een projectmatige oplossing, afhankelijk van de (aanvullende) wens(en) van de retailer.”
Belangrijkste boodschap die Ingenico volgens Anouk Arendt wil meegeven is dat ze geen verschil maken tussen online en in-store payments, zoals gebruikelijk in de payment sector. “Wij combineren beide en groeien mee met onze klanten. Het feit dat de betalingen bijna seamless verlopen over elk kanaal geeft een boost aan de conversie.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*