Laden...

One-stop-shopping voor accepteren van betalingen

EMS0118

 

Omwille van de dominante positie van een tweetal leveranciers van betaaloplossingen in zowel POS als online, zat de Belgische markt voor betaaloplossingen redelijk vast. Onder druk van verschillende factoren, zoals de toenemende internationalisering, is die markt nu aan het verschuiven. Dat zegt Luc Janssen, salesmanager Belgium bij EMS Card. Hij vertelt over het snel groeiend marktaandeel van EMS in thuismarkt België, zowel op het gebied van het verwerken van betalingen voor handelaars als op het gebied van het aanbieden van de nodige hard en software in de winkels. EMS biedt de Belgische handelaar inderdaad ‘one-stop-shopping’.

De Belgische markt voor betaaloplossingen is volop in beweging, benadrukt Janssen. “EMS biedt een volledige end tot end propositie op het gebied van POS met fysieke terminals in winkels, aan de terminal verbonden diensten en acquiring diensten. Daarnaast bieden we online de PSP diensten aan, zeg maar een virtuele terminal in een online omgeving. In thuismarkt België hanteren we een volledige omnichannel strategie. De handelaar kan bij ons terecht voor het verwerken van alle betalingen, inclusief front- en backoffice diensten. Door betalingen uit te besteden aan EMS, zowel online als offline, heeft de handelaar één aanspreekpunt voor alle betalingen.

België is al sinds 2007 een thuismarkt voor EMS en sinds het lanceren van onze omnichannel strategie (2015) hebben we ons marktaandeel hier al meer dan verdubbeld. Maar onze ambitie ligt hoger: EMS wil op de middellange termijn de leidende aanbieder van omnichannel oplossingen worden – in Nederland en in België.”

Toenemende internationalisering
EMS ziet de Belgische markt als een belangrijke thuismarkt en e-commerce wordt steeds belangrijker. Janssen: “In tegenstelling tot de omringende landen heeft België een zekere achterstand opgelopen in e-commerce, maar die wordt nu versneld ingelopen. EMS is klaar om op de groeiende vraag – ook vanuit de KMO’s – naar end tot end oplossingen voor e-commerce in te spelen.”

Tijdens E-Commerce Xpo in Liège legt EMS hierop de nadruk Janssen: “We bieden heel eenvoudige plug-ins voor retailers om snel en efficiënt betalingen te kunnen aanvaarden online via onze PSP diensten. En ons platform voor verwerken van betalingen voor handelaars behoort – in POS zowel als in online – tot de allerbesten ter wereld. Natuurlijk kan de handelaar er voor kiezen om vanuit zijn bestaande PSP onze acquiring diensten af te nemen. Wat we wel merken, is dat handelaren als gevolg van de toenemende internationalisering op zoek zijn naar een partij die een volledige oplossing kan verzorgen. EMS is hiervoor bijzonder goed geplaatst. Als joint-venture tussen ABN Amro en FirstData hebben we toegang tot zeer performante systemen waarvan we de schaalvoordelen ten volle uitspelen in België. Vooral in e-commerce is de markt per definitie een stuk internationaler. Grenzen zijn minder hard. Het is dus belangrijk om een partij te kiezen die zo’n internationale schaal heeft.”

My EMS
De Belgische handelaars vragen steeds meer naar totaaloplossingen voor al hun betalingen, zegt Janssen. “Ook de traditionele handelaar heeft inmiddels een sterk geloof in online en maakt nu de omslag naar omnichannel. Onze volledige end tot end solution is daarbij eigenlijk onmisbaar en het verbindend element in onze propositie is My EMS, onze reporting tool. Elke handelaar krijgt toegang tot die portal en kan hier alle (betaal)informatie terug zien. Alle informatie die verband houdt met EMS van zowel POS, online als PSP services is hier te bekijken en wordt in overzichtelijke overzichten getoond. Een goed uitgebouwde tool die heel nuttig kan zijn voor de dagelijkse business van de handelaar. We krijgen dan ook veel positieve feedback van onze klanten over MyEMS.”

De focus voor 2018 ligt bij EMS op het uitbouwen van het strategisch marktaandeel op de Belgische markt. “We zijn hét alternatief aan de POS zijde voor Worldline en online het alternatief voor Ingenico Financial Services, het vroegere Ogone,” zegt Janssen stellig. “We nodigen bezoekers aan de E-Commerce Xpo in Liège van harte uit op onze stand om de mogelijkheden te bekijken en een volledige internationale omnichannel propositie aan te nemen. En dat met slechts één aanspreekpunt. One-stop-shopping ten top.”

  • DELEN