PayPal start eigen commerce platform

paypal0319

 

PayPal introduceert een eigen commerce platform om alle financiële diensten vanuit één toegangspoort beschikbaar te maken. De betaaldienst spreekt van een tweezijdig platform met 277 miljoen actieve gebruikers, waarvan 22 miljoen handelaren aan de ene kant en 255 miljoen consumenten aan de andere kant. Met het Commerce Platform wil PayPal een eenvoudige oplossing bieden voor het verwerken van betalingen in meer dan honderd verschillende valuta’s, verspreid over tweehonderd markten.

De afgelopen jaren is de retailwereld enorm veranderd, zegt Bill Ready, EVP and Chief Operating Officer. “Verschillende zaken transformeren naar een volgende fase. Denk aan de dominantie van mobiel of het toenemende tempo van niet-contante transacties over de hele wereld. Online en offline commerce convergeren waar online acties leiden naar offline aankopen en omgekeerd. Winkelen op sociale platforms komt steeds vaker voor. Regelgeving zoals GDPR en Open Banking vormen een nieuwe omgeving voor iedereen om te navigeren. Met al deze complexiteiten – en kansen – mag het duidelijk zijn dat e-commerce anno 2019 niet meer iets is dat elk bedrijf individueel kan doen.”

Eén integratie
Webwinkels, marktplaatsen en crowdfunding platformen hebben voortaan via het PayPal Commerce Platform met één integratie de beschikking over mechanismen om betalingen af te handelen via PayPal accounts, maar ook lokale voorkeuren zoals Bancontact, iDEAL of Sofort. Ready: “We zijn enkele jaren geleden begonnen aan een reis om het PayPal platform verder uit te bouwen en hebben een flink aantal overnames gedaan variërend van betalingsnetwerken, banken en handelaren die een vergelijkbare visie delen om betalingen gemakkelijk te maken. Al deze diensten zijn nu gebundeld in één suite en beschikbaar via één integratie met steun van geavanceerde fraudebescherming en ongeëvenaarde controle. Partijen als BigCommerce, Lightspeed, Prestashop en Shopware gaan gebruikmaken van het PayPal Commerce Platform.”

Flexibel aanpasbaar platform

Het PayPal Commerce Platform geeft vrijwel elk bedrijf toegang tot een flexibel, aanpasbaar platform dat:

  • Wereldwijde groei mogelijk maakt en bedrijven helpt zich mondiaal te ontwikkelen door contact te leggen met meer dan 277 miljoen actieve PayPal gebruikers en om rechtstreeks meer dan 100 valuta’s te accepteren;
  • Naleving vereenvoudigt. We vereenvoudigen uw compliance en helpen u te voldoen aan de evoluerende eisen van lokale toezichthouders in de meer dan 200 markten waarin wij actief zijn;
  • Bescherming biedt met geavanceerde risico- en fraudetools mogelijk gemaakt door

Kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning op basis van biljoenen transacties en meer dan 50 petabytes aan gegevens;

  • Bevoegdheden End-to-end betalingsaanbiedingen: toegang tot meer betaaldiensten die hiervan profiteren, zoals mobiel POS, zakelijke financiering en de mogelijkheid om consumentenkrediet voor aankopen aan te bieden.

We brengen onze visie van open handel en partnerships tot leven met het PayPal Commerce Platform, resumeert Ready. “De nieuwe suite maakt het bedrijven van wereldwijde e-commerce voor veel bedrijven een stuk eenvoudiger. Het draagt bovendien bij aan de diversiteit van het e-commerce landschap waarin er niet één plek is om iets online te kopen, maar bloeiend, levendig en divers ecosysteem van handelaren, verkopers, ondernemers en bedrijven van alle groottes.” Het PayPal Commerce Platform is inmiddels beschikbaar in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Nederland en België volgen spoedig. Tegen het einde van het jaar willen we naar meer dan 40 markten uitbreiden.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*