Soepele integratie van je online kassa

Worldline0117

Afrekenen in een webshop vormt een cruciaal punt tijdens een aankoop. Het is het moment van vertrouwen, het minste obstakel kan het beslissingsproces onderbreken. Daarom moet het betaalproces in een paar clicks volbracht zijn. Met Sips, de gebruiksvriendelijke betaalpagina van Worldline, wordt online afrekenen een koud kunstje. En dankzij de nieuwe plug-ins om Sips heel vlot te integreren in de webshop, kunnen handelaren zich focussen op wat echt telt: ondernemen.

De consument van vandaag is voortdurend verbonden met het internet. Thuis achter de pc of met een tablet op het station of in het restaurant via de smartphone. Hierdoor is ook het aankoopgedrag drastisch veranderd. Consumenten wisselen voortdurend tussen fysiek, online en mobiel shoppen en willen zelf beslissen via welk kanaal en met welk betaalmiddel ze een product kopen. Het aanbieden van de juiste betaalmethode bij elke stap van het betaalproces is dan ook een belangrijke voorwaarde voor het succes van je webshop.

Maar waar vind je die? Hoe integreer je deze in je online winkel op een veilige manier? Om antwoord te krijgen op die vragen, kloppen we aan bij Tim Fransen en Aurélie Zannier op de Go-To-Market Management-afdeling van Worldline, Europees marktleider op vlak van betaal- en transactiediensten en één van de grootste aanbieders van online betaaldiensten en -oplossingen. “Om onze klanten de meest comfortabele betaalervaring te garanderen, biedt Worldline naast fysieke betaalterminals ook innovatieve oplossingen voor e & m-commerce. Dankzij de Sips-betaalpagina van Worldline kunnen handelaren veilig online betalingen aanvaarden. En om het leven van de consument nog meer te vergemakkelijken bieden we voor mobiele betalingen Sips Direct Mode aan, een oplossing waarmee klanten in de app zelf kunnen betalen.”

Soepele integratie van je betaalpagina
Om een beveiligd online betaalsysteem te integreren in een webshop, is een plug-in nodig. Dat is een module die de link maakt tussen de webshop en de betaalpagina. “Niet iedereen is even goed thuis in deze materie. Dat hoeft ook niet. Worldline zorgt met de nieuwe plug-ins voor Sips voor een vlotte integratie van de betaalpagina in de webshop”, legt Aurélie Zannier uit.

De nieuwe plug-ins zijn gratis verkrijgbaar voor drie veelgebruikte e-commerce platforms. Het gaat om Shopify, Drupal en NopCommerce. De plug-in is ook beschikbaar voor de meest voorkomende andere e-commerce software. Voor webagentschappen en handelaren die meer programmeerkennis hebben, heeft Worldline ook een kosteloze toepassing met .NET en PHP ontwikkeld. In dat geval wordt de betaalpagina geïntegreerd dankzij een open source code. “Andere veelgebruikte plug-ins zijn beschikbaar via Customweb. Zij helpen met de integratie en bieden gratis toegang tot updates en upgrades, telefoon- of emailondersteuning.”

Voor alle devices
De betaalpagina van Sips functioneert niet alleen op pc’s en laptops, maar past zich ook automatisch aan op tablets en smartphones. De verwachting is dat het aantal bestellingen via deze devices komende jaren fors groeit. Reden voor Worldline om daarop in te spelen. Sips Direct Mode draagt bij tot nog snellere en eenvoudigere mobiele betalingen. De klant wordt vanuit de applicatie rechtstreeks naar de Bancontact-applicatie doorgestuurd, zonder langs de Sips-betaalpagina te gaan.

Belang van eenvoudig betalen
Een soepele betaling is volgens Aurélie Zannier van groot belang om de klant tevreden te stellen. “Snelle transacties zorgen ervoor dat klanten niet voortijdig afhaken. Met de Sips Merchant Wallet en one click functionaliteit, betalen ze in een paar eenvoudige stappen. Zo hoeven de kaartgegevens voortaan maar eenmalig ingegeven te worden. Dat vergemakkelijkt het uitvoeren van frequente betalingen.” Het gebruiksgemak staat voorop bij de betaalervaring. “Duurt het proces te lang of is er in het proces iets onduidelijk, dan loop je kans dat klanten wegklikken en dat ze ergens anders tot de aankoop overgaan. Het is daarom echt heel belangrijk dat je betaalpagina 100 procent gebruiksvriendelijk is. Daar plukt zowel de consument als de webshophandelaar de vruchten van.”

 

Over Worldline
Worldline is de Europese marktleider op het gebied van betaal- en transactiediensten. Het bedrijf biedt een nieuwe generatie diensten waarmee zij haar klanten gemakkelijke en innovatieve oplossingen voor de eindgebruiker kan leveren. Als belangrijke speler voor de B2B2C-industrie, met meer dan 40 jaar ervaring, ondersteunt Worldline ondernemingen en administratieve diensten in een zich constant evoluerende markt en draagt zo bij aan hun succes. Worldline biedt een flexibel bedrijfsmodel toegespitst op een globale en groeiende portefeuille voor de verwezenlijking van end-to-end ondersteuning. De activiteiten van Worldline zijn gestoeld op drie pijlers: Merchant Services & Terminals, Mobility & e-Transactional Services en Financial Processing Services & Software Licensing met inbegrip van equensWorldline. Wereldwijd werken er meer dan 8.600 mensen bij Worldline. De onderneming realiseert een jaarlijkse omzet van circa 1,5 miljard euro. Worldline is onderdeel van Atos.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*