Laden...

Start je webshop: een CCV-klantencase

CCV0118

 

CCV is meer dan enkel de leverancier van betaalterminals. “In de twintig jaar dat we actief zijn in België is het winkelen en dus het elektronisch betalen volledig veranderd: het spreekt voor zich dat we onze klanten ook in hun omnichannel-uitdagingen begeleiden,” klinkt het bij Delphine Catteeuw, marketingmanager van CCV. De nummer twee op de markt van het elektronisch betalen ondersteunt handelaren in het aanbieden van een gamma aan diensten om de digitale omslag te maken.

De grote uitdaging voor de handelaar bestaat erin om de shoppingervaring door te trekken naar de online platformen. Dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan: hoe zorg je ervoor dat je klanten op een vergelijkbare manier je producten kunnen ervaren? Speciaal voor handelaren die online aan de slag willen organiseert CCV de Inspiration Days. Of je nu je fysieke shop online wil brengen of een nieuwe webshop wil oprichten: de CCV-experten begeleiden je tijdens de Inspiration Days en daarna om van je zaak een succes te maken.

Vandaag laten we Valentijn van stoffenwinkel De Soldeur aan het woord. Met behulp van CCV Shop zijn ze erin geslaagd om succesvol een webwinkel op te zetten. De Soldeur is een prachtige stoffenwinkel in Kortrijk, uitgebaat door mama Hadewijch en haar twee dochters. In 2013 beslisten ze om hun stoffen ook online te verkopen. Zoon Valentijn focust zich sindsdien op het onlineverhaal, www.wildvanstof.be en vertelt waarom ze voor een (CCV) webshop kozen.

De CCV-webshop www.wildvanstof.com dient als aanvulling op jullie fysieke winkel. Wie of wat heeft jullie overtuigd om ook online te verkopen? 

Valentijn: “Mijn zus Heidelinde had op zelfstandige basis al een stoffenwebshop opgericht. Een winkel met een bijhorende webshop was de toekomst en in onze sector een must om succesvol te blijven. Toen het aantal webshops begon toe te nemen, hebben wij onze kans gewaagd en zijn we mee op de kar gesprongen. Een beslissing waar we nog geen seconde spijt van hebben.”

Wat liet jullie kiezen voor de software van CCV Shop?

“Met CCV kiezen we voor een gebruiksvriendelijk platform aan een budgetvriendelijke prijs. Niet onbelangrijk zijn de vele ingebouwde plug-ins om je webshop verder te optimaliseren,” aldus Valentijn.

“Daarnaast vinden wij de wishlist een erg handige tool. Daar kan je als handelaar aangeven wat je nog mist aan de software van CCV Shop. Het item met de meeste stemmen nemen ze dan op ter ontwikkeling. Voorheen bestelden onze klanten bijvoorbeeld per stuk van 50 cm of 100 cm. Door die wishlist bestellen onze klanten nu gemakkelijk in decimalen. Zo bestaat er geen verwarring over de meterprijs en is er minder verlies voor de klant.”

Waarin onderscheiden jullie zich van de concurrentie én hoe probeer je dit online door te trekken?

Valentijn: “Wij zetten sterk in op een uniek aanbod. Klanten vinden bij ons zaken die ze nergens anders zullen vinden, zowel off- als online. Zo hebben we vorig jaar eigen stoffen laten bedrukken en gaat onze derde collectie glitterboorden deze maand in productie. Hiervoor bezoeken we diverse beurzen en gaan we op zoek naar nieuwe leveranciers met originele ideeën of prints.”

Ik kan me voorstellen dat veel mensen hun stof willen voelen vooraleer het aan te kopen. Hebben jullie hier online een oplossing voor?

Valentijn: “Inderdaad. Stoffen zoals bedrukt katoen en jersey verkopen heel vlot online. Bij unieke en duurdere materialen ligt dit anders. Klanten willen deze graag eens voelen vooraleer ze deze aankopen. We proberen dit online op te vangen met het juiste beeldmateriaal. Bij deze stoffen zie je dan meer close-up foto’s om de structuur duidelijk in kaart te brengen of tonen we foto’s van een afgewerkt kledingstuk in die stof. Op vraag van de klant sturen we geregeld ook een staaltje op.”

Inspiration days
“We merken dat veel handelaars zoals De Soldeur/www.wildvanstof.be met heel wat vragen zitten. Ze zien vaak door het bos de bomen niet meer en zoeken vooral structuur en inspiratie. Speciaal voor hen richt CCV haar Inspiration Days in,” stelt Catteeuw. Deze momenten zijn een echte reach-out naar handelaren: ze tonen handelaren de voordelen van online verkopen, we geven het woord aan inspirerende sprekers en brengen handelaren in contact met onze eigen specialisten of externe partners.

“Die Inspiration Days zijn vaak het startpunt van een heel traject. Het ideale webshopconcept van de handelaar wordt duidelijk én hij of zij ontmoet er de juiste mensen om de webshop op poten te zetten. CCV is hier vaak het bindmiddel: onze mensen brengen handelaren vaak in contact met de webdeveloper die perfect bij hen past. Samen bouwen ze aan een webshop via CCV Shop. Het is vaak de start van een mooie en lange samenwerking,” besluit Catteeuw.

  • DELEN