Alles-in-één open source ERP systeem

 

Op zoek naar een ERP systeem om alle operationele processen te kunnen centraliseren en optimaliseren? Zoek niet verder: Odoo biedt een totaaloplossing en leent zich volgens Sofie Van Looveren van Callista – Odoo Gold partner – perfect voor retailers, groothandels en dienstverlenende bedrijven. Sofie vertelt over de unieke eigenschappen van het alles-in-één open source pakket en de toegevoegde waarde die Callista biedt.

Modulariteit
De grootste troef van Odoo in vergelijking met andere veelal loggere ERP systemen is de modulariteit, zegt Sofie. “Odoo is uniek door de breedte van de oplossing en zijn flexibele en aanpasbare karakter. Er is geen nood aan dure koppelingen en het systeem leent zich om gemakkelijk zelf modules bij te maken, waar onze programmeurs graag mee aan de slag gaan.” Callista zelf hanteert een vergelijkbare aanpak. “We zijn heel open en flexibel naar onze klanten, starten altijd vanuit een analyse waarbij we de behoefte in kaart brengen. Pas nadien leggen we een voorstel op tafel, zodanig dat klanten de vrijheid hebben om zich te oriënteren op eventuele andere pakketten. Maar eenmaal ‘geproefd’ aan Odoo is het moeilijk een beter alternatief te vinden,” lacht Sofie.

Alles-in-één
Alles-in-één betekent dat alle administratieve IT wensen kunnen worden ingevuld met Odoo. Je moet hierbij denken aan ERP, CRM, MRP, HR, productiebesturing, voorraadbeheer, inkoop, facturatie, offertes, maar ook webshop, website, POS en nog veel meer. Sofie: “Odoo is dus de backbone waar alle informatie centraal wordt opgeslagen en beheerd. De gebruiksvriendelijke userinterface is een andere belangrijke troef van Odoo. Veel functionaliteiten zijn standaard aanwezig in het pakket. Zo is het perfect mogelijk om een portaal aan te maken waar klanten op kunnen inloggen en bestellingen en facturen terug te vinden. Dat is allemaal standaard voorzien. We bouwen desgewenst ook verder op die portalen om vanuit verschillende invalshoeken (klant, leverancier of andere betrokken partij) die informatie te tonen die voor hem relevant is. Dit kan zeer specifiek zijn, zoals de projectplanning bekijken, een herstelling opvolgen of technische informatie terugvinden. Het zijn zaken die veel gevraagd worden vandaag en de business actief stimuleren.”

Oog voor technische kwaliteit
Callista is van oorsprong een zeer technisch gedreven firma met veel kennis en knowhow. “We hebben oog voor technische kwaliteit,” benadrukt Sofie. “We zijn een klankbord voor onze klanten en een partner die vooral ook meedenkt. Door met Odoo organisatie en structuur aan te brengen, kunnen we vooruitstrevende bedrijven ondersteunen en processen helpen automatiseren. Zo hebben we laatst een applicatie gebouwd voor een groothandelaar waarop dealers kunnen bestellen. Via Odoo is bijna alles geautomatiseerd: met EDI integraties worden bestellingen automatisch geplaatst bij de producenten. De communicatie met de dealers over status van uitleveren, enz. passeert ook via het Odoo systeem. Er komen zo goed als geen manuele handelingen meer aan te pas. Dat zorgt voor een hele korte ROI omdat de werklast tot een ultiem minimum wordt teruggebracht.”

B2B en B2C
Zowel voor B2B als B2C (inclusief omnichannel) is Odoo volgens Sofie een zeer performante oplossing. Niet voor niets wordt het softwarepakket wereldwijd geïmplementeerd en wint steeds meer aan marktwaarde binnen de ERP sector. Als Odoo Gold Partner heeft Callista tal van implementaties gerealiseerd die bedrijven vooruit geholpen heeft in de uitvoering van hun operationele processen. “Klanten kiezen voor Callista voor hun transparante manier van werken en brede kennis in softwareontwikkeling en implementatie,” zegt Sofie Van Looveren tot besluit.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*