Een nieuwe (betaalbare) standaard in e-commerce

 

Op zoek naar een krachtige B2B webshop die naadloos verbonden is met uw ERP-systeem? Zoek niet verder. GeCommerce is een uitgebreide en succesvolle oplossing voor e-commerce, volledig geïntegreerd met het bedrijfsbeheersysteem Microsoft Dynamics NAV en Dynamics 365 Business Central. Een gesprek met Karel Leijssen van GMI group over deze nieuwe (en betaalbare) standaard in e-commerce.

Vooral B2B bedrijven zien meer en meer de voordelen in van een e-commerce platform, begint Leijssen. “Helaas worden ze vaak afgeschrikt door de complexiteit en hoge kosten. Met GeCommerce bieden we ze een betaalbaar alternatief om direct vanuit het ERP systeem de webshop te kunnen voeden. Als gerenommeerd Microsoft Dynamics NAV en Dynamics 365 Business Central partner verzorgen we bij veel bedrijven het beheer en onderhoud van het ERP systeem. Met GeCommerce bieden we diezelfde bedrijven nu de mogelijkheid om ook aan e-commerce te gaan doen.”

Performante combinatie
GeCommerce wordt volledig gevoed vanuit het ERP systeem. “Onze visie is dat klanten zelf de webshop moeten kunnen runnen.  De template aan de voorkant is zo gebouwd dat op een makkelijker manier een representatieve webshop gebouwd kan worden op basis van de bestaande artikelbase. De webshop erft dus in feite het volledige gedrag van de bestaande business,” legt Leijssen uit. “Alle bestanden, afbeeldingen, video’s, technische fiches, enz. onder opgeslagen in de cloud via ons Content Delivery Network (CDN). In Navision wordt een unieke ID aangemaakt die door de webshopsoftware razendsnel wordt uitgelezen en getoond. Zo raakt het ERP systeem niet ‘vervuild’ met zware bestanden. Het resulteert in een hele performante combinatie.”

Eén backoffice
Veel bedrijven realiseren zich nog te weinig dat een e-commerce kanaal meer kan betekenen dan alleen het digitaal bestellen van orders door bestaande klanten, meent Leijssen. “Een goede webshop, die ook goed scoort in de zoekmachines, kan ook als leadmanagement en als wervingskanaal gezien worden voor nieuwe klanten. Als Microsoft Dynamics NAV en Dynamics 365 Business Central partner bieden we onze bestaande klanten nu één kanaal, een one-stop-shop voor al hun vraagstukken. Voor het e-commerce kanaal hoeven ze geen externe partij meer in te schakelen. Ook wordt alles geregeld vanuit één backoffice, een belangrijk voordeel. Het is zelfs mogelijk om een multi company beleid te voeren vanuit die ene backoffice, bijvoorbeeld twee aparte e-commerce kanalen: een premium webshop en een outlet webshop voor restpartijen.”

GeCommerce kent een zeer korte implementatietijd. “Op vier uurtjes kunnen we al een eerste voorstel doen, een proof of concept, aan onze klanten. De totale doorlooptijd van een traject is vervolgens slechts twintig werkdagen.” Leijssen adviseert bedrijven niet langer meer te wachten. “Nu is het moment om ook online de business een boost te geven. Met GeCommerce kan dat op een betaalbare en laagdrempelige manier.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*