Extra functionaliteiten voor uniek platform

marlon0217

Bedrijven die aan e-commerce gaan beginnen of volwassen partijen die willen doorgroeien, nodigt Marlon uit eens kennis te maken met het Fratello platform. Volgens de webbouwer is een maatwerk platform zeker niet voor alleen de grote spelers is weggelegd. Frederik Claerhout van Marlon geeft een aantal praktische voorbeelden en presenteert een aantal nieuwe, extra functionaliteiten.

Sinds de lancering van Fratello op de Ecommerce Xpo 2015 in Kortrijk heeft Marlon al vele webshops esthetisch en technisch naar een hoger niveau gebracht met behulp van Fratello. Claerhout: “Arseus Medical bijvoorbeeld was al jaren een Magento Enterprise gebruiker, maar liep steeds vaker tegen een muur van beperkingen. Wij hebben op basis van Fratello de webshop volledig opnieuw gebouwd en aangepast in functie van het B2B doelpubliek. Zo hebben we een koppeling op basis van Trade (ERP van Centric) gemaakt met de webshop, alsmede een koppeling met bpost. De webshop draait naar volle tevredenheid van de klant en er zijn volop mogelijkheden om uit te breiden naar de toekomst toe.”

‘supply en forget’ problematiek
Fratello is voor Marlon het verlengstuk van de business, benadrukt Claerhout. “Het is een manier van werken. We denken mee met de strategie en het business plan van onze klanten. Fratello geeft bovendien extra inzichten voor bedrijven. Voor Daikin bijvoorbeeld, expert in klimaatoplossingen, biedt Fratello antwoord op de typische ‘supply en forget’ problematiek. Zij verkopen toestellen aan installateurs die op hun beurt de installatie bij particulieren verrichten. Tot voor kort had Daikin geen direct contact met de eindgebruikers. Dankzij Fratello inmiddels wel. We hebben namelijk een applicatie gebouwd waarin de B2B en B2C activiteiten worden gecombineerd. De installateur kan in een afgeschermde omgeving de product- en klantgegevens invoeren, waarop de eindgebruiker wordt uitgenodigd om zich te registreren op het platform met als incentive een extra garantie. Daikin weet precies waar welke toestellen staan en kan zo gerichte informatie aanbieden, maar ook onderhoudscontracten.”

Toegevoegde waarde
Op basis van onze kennis en ervaring hebben we gemerkt dat we met Fratello heel wat toegevoegde waarde kunnen brengen bij onze klanten, zegt Claerhout. “Dat heeft er ook toe geleid dat we extra functionaliteiten hebben geïntroduceerd. Zo kunnen klanten binnen het systeem bijvoorbeeld meerdere accounts gaan aanmaken. Ook kan er vrij gesegmenteerd worden naar klanten toe en kunnen we real-time prijzen ophalen uit een ERP systeem, om maar eens wat voorbeelden te noemen. In Fratello zijn een aantal functionaliteiten voorzien die beter aansluiten bij de B2B wereld en die wij verder kunnen uitbouwen. Wat niet wegneemt dat er geen focus is op B2C. Integendeel zelfs. Vooral naar design toe zijn er heel veel mogelijkheden om onderscheidend te zijn. We werken immers niet met vaste pakketten, maar kunnen de frontend volledig op maat vormgeven. We zorgen ervoor dat het platform wordt aangepast aan wat je verkoopt en hoe je het verkoopt. Dat is een belangrijk verschil met werken via open source platformen, die vaak die flexibiliteit niet bieden.”

Gebruiksvriendelijkheid en eenvoud moet het vertrekpunt zijn van iedere webshop, meent Claerhout. “Met Fratello zijn we heel flexibel. De beheerinterface is bovendien zodanig ingericht dat deze zo gebruiksvriendelijk mogelijk is. Daarnaast zijn er sinds kort allerlei integraties beschikbaar met Centric, DPD,…. die naadloos integreren. En vertegenwoordigers van B2B kunnen eenvoudig via de smartphone of tablet een bestelling plaatsen. In combinatie met een terminal van Worldline kan onmiddellijk de betaling worden verricht.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*