Gouden driehoek voor groothandels

Abecon0517

In een markt waar digitale transformatie voor velen een issue is, waar de traditionele scheidslijnen tussen business applicaties en productiviteit tools vervagen, is het belangrijk een Microsoft partner te hebben die u als groothandelsbedrijf kan helpen om de voordelen van het gehele Microsoft platform optimaal te benutten. Wim van Heesvelde van Microsoft partner Abecon vertelt over de voordelen van NAV365 Commerce en de gouden driehoek voor groothandels: een geïntegreerde drieweg e-commerce oplossing met ERP/CRM, e-commerce en productinformatie ineen.

NAV365 Commerce helpt groothandels om snel en flexibel in te spelen op veranderende marktsituaties, begint Van Heesvelde. “Zo is uw organisatie steeds in staat om alle processen aan te passen waar nodig, vandaag en in de toekomst. Flexibiliteit en 100% keuzevrijheid staan centraal. U kiest zelf waar u NAV365 Commerce gebruikt: in de cloud of op uw servers. En u start alleen met wat u vandaag nodig hebt. Wanneer uw bedrijf groeit of verandert, voegt u eenvoudig extra functionaliteit of gebruikers toe. NAV365 Commerce is bij uitstek geschikt voor de B2B of B2C groothandel. Of u nu werkt met complexe voorraadposities, picklijsten of alleen via doorleveringen: NAV365 Commerce biedt het u allemaal. NAV365 Commerce is specifiek ontwikkeld voor groothandels-, distributie- en productiebedrijven. Dankzij de rijke basis aan ingebouwde functionaliteiten vermijdt u duur maatwerk.”

Proactiviteit
In de digitaliserende wereld vraagt de rol van de groothandel om proactiviteit omwille van sterke productcombinaties, voortvarend datagebruik, slimme voorraadposities en snelle levertijden, meent Van Heesvelde. “ICT inzet is de belangrijkste driver van online zichtbaarheid en vernieuwing. Hierdoor kun je betere (proactieve) beslissingen over inkoop en voorraden nemen, en tevens beter inspelen op de behoeftes van de afnemers. Een hoge mate van data-integratie is onontbeerlijk: essentieel om de beste prestaties én gebruikerservaring te bewerkstelligen.”

3-in-1
Een belangrijk knelpunt voor veel groothandels is de gebrekkige data-uitwisseling tussen ERP, CRM, de webshop en de systemen waar productinformatie wordt bijgehouden, zegt Van Heesvelde. “Een gemiste kans, want het integreren van productdata draagt direct bij aan de vindbaarheid en de conversie van uw webshop. Speciaal voor bedrijven die hun klanten snel en efficiënt van gedetailleerde informatie willen voorzien, ontwikkelde Abecon een unieke koppeling tussen Dynamics NAV/CRM, SANA B2B e-commerce omgevingen en Perfion Product Informatie Management (PIM). Alle product gegevens staan op één plek en zijn eenvoudig te modelleren, in elk formaat en in elke taal.”

Snelle time to market
Deze geïntegreerde drieweg-gegevensuitwisseling heeft tot gevolg dat gegevens niet telkens opnieuw ingevoerd dienen te worden. Iedereen beschikt over dezelfde masterdata. Van Heesvelde: “Dus geen dubbele data, geen dubbel werk en vooral: snelle time to market. Alle productinformatie is razendsnel beschikbaar voor medewerkers én klanten. Dit heeft niet alleen een positieve uitwerking op de productiviteit, maar ook op het serviceniveau. Zo benut u de volledige kracht van al deze systemen. En is naadloze integratie geen lastig en tijdrovend vraagstuk meer, maar gewoon standaard geregeld!”

 

Over Abecon
Abecon ontwikkelt en implementeert betaalbare IT oplossingen op basis van Microsoft technologie. Al meer dan 35 jaar staan onze ervaren en betrokken medewerkers garant voor kwaliteit, kennis en advies. Abecon gelooft dat bedrijven die bereid zijn te investeren in mensen en in IT de succesvolle bedrijven van de toekomst zijn. De missie van Abecon bestaat er dan ook in om door het optimaal in te zetten van IT ambities van klanten waar te maken. Abecon zorgt dat sales-, marketing- en serviceteams over de juiste tools beschikken om verbinding met hun klanten te houden.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*