Meer controle over je onderneming

Becosoft0317

Kiezen voor een ERP systeem biedt heel wat voordelen voor de retailer. De ERP zal de hele onderneming ondersteunen in de dagelijkse operaties: verkoop, inkoop, logistiek, boekhouding, e-commerce,… Kortom, het zorgt ervoor dat een retailer veel meer controle heeft over zijn onderneming. Dat zegt Kristof De Coninck, Managing Partner van Becosoft.

Een ERP systeem stelt een retailer in staat om alle processen te volgen en zowel administratief als operationeel te ondersteunen, zegt De Coninck. “Tevens zorgt een goede ERP ook voor sterke rapportage zodat je gemakkelijker beslissingen kunt nemen op vlak van verkoop (acties,…), inkoop (forecasting), voorraden (ouderdom van voorraad),… Een ERP is dus eigenlijk onmisbaar voor iedere retailer die zich op de essentie wil concentreren: ondernemen.”

Meertalig
Becosoft is een ERP leverancier die zich gespecialiseerd heeft in oplossingen voor retailers en groothandels. De Coninck: “We bieden zowel ERP oplossingen, Point of sales, alsook alle nodige hardware en dienstverlening zodat we de retailer een totaaloplossing kunnen bieden. Onze 7/7 helpdesk staat steeds klaar om je maximaal te ondersteunen. Je kunt er terecht in het Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans en Italiaans. Ons team is samengesteld uit 40 specialisten, verspreid over onze kantoren in Temse en Amsterdam. We werken zowel voor kleine, middelgrote als internationale organisaties. De totaaloplossing is gebaseerd op de noden van de retailer. Dit kan ERP, CRM, POS, infrastructuur, services, consulting, training, e-commerce,… bevatten. We werken steeds met ons standaardplatform dat op maat van de klant wordt geïmplementeerd. Door te werken met een standaardplatform blijft de retailer updates krijgen waardoor hij nooit met een verouderde oplossing achter blijft.”

Optimaliseren van processen
Becosoft start steeds met een vrijblijvend gesprek om de noden van de retailer te bekijken, legt De Coninck uit. “Op basis daarvan gaan we eerst een voorstel tot oplossing uitwerken alsook een budgettering. Indien de retailer hierin verdere interesse heeft, kan er opgestart worden met een gedetailleerde analyse. Het is hierin belangrijk om zowel te kijken naar de huidige manier van werken, alsook de gewenste manier en/of het beoogde doel. Desgewenst fungeren we als complete IT-afdeling van een bedrijf of retailketen, maar dan extern. Onze totaaloplossing koppelen we aan het bestaande boekhoudpakket van de klant.”

De vraag naar mobiel werken blijft stijgen, ziet ook De Coninck. “We spelen hier dan ook graag op in en zijn volop bezig met het beschikbaar stellen van mobiele applicaties. Tevens blijven we continu innoveren op het vlak van rapportering en optimaliseren van processen.”

Voor retail verwacht De Coninck een heel aantal vernieuwde oplossingen de komende periode. “In 2018 lanceren we een nieuwe release van onze retail oplossing. Deze zal nog meer inzetten op mobiliteit en flexibiliteit. Verder zal ook onze mobile app sterk uitgebreid worden qua functionaliteiten. Kortom, er staat nog genoeg op de planning waarbij we retailer nog meer functionaliteiten geven om nóg meer controle te hebben over de onderneming.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*