Laden...

Snelst groeiende bedrijf in België zet in op e-commerce

Teamleader

Teamleader is een cloudoplossing voor CRM, projectmanagement en facturatie die kmo’s helpt om efficiënter en vooral slimmer te werken. Talloze bedrijven maken al dankbaar gebruik van deze alles-in-één-oplossing. In de afgelopen jaren realiseerde Teamleader een groei van maar liefst 2097%. Het resulteerde in een eerste plek in de Deloitte’s Technology Fast 50 als snelst groeiende technologiebedrijf in België.

Een retailer heeft volgens Dimitri Coppens, Country Marketeer bij Teamleader, veel meer nodig dan alleen een goed werkende webshop. “De basis voor het succes van een retailer is inzicht verkrijgen in de klant. Het is belangrijk om je klanten te kennen en te volgen gedurende het hele koopproces om zo sterke relaties op te bouwen. Teamleader biedt de retailer daarbij de helpende hand en centraliseert sales, facturatie en projectmanagement in één platform. Het is van grote toegevoegde waarde voor een retailer en bespaart bovendien ook ontzettend veel tijd en geld.”

Hub
De functionaliteiten van Teamleader laten toe om heel eenvoudig te koppelen met een webshop, zegt Amélie Opsomer, Brand Marketeer bij Teamleader. Ze spreekt uit ervaring, want runt ook een eigen WooCommerce-webshop in handtassen, genaamd Front Row. “De contactgegevens van onze klanten die bestellen in de webshop worden automatisch geïntegreerd in de CRM van Teamleader. Op basis van de bestelgegevens wordt vervolgens in Teamleader automatisch de factuur aangemaakt die heel eenvoudig uitgewisseld kan worden met de boekhouder. Het maakt het online ondernemen een stuk aangenamer en efficiënter.” Teamleaders Product Owner Marketplace & API Niels Vanden Buverie resumeert: “Teamleader fungeert voor Amélie dus in feite als hub die alle flows centraliseert en zoveel mogelijk automatiseert. En dat alles in één overzichtelijk platform. Niet alleen beheert ze de lead- en klantendatabase, ze maakt en beheert ook segmenten om nieuwsbrieven en marketingboodschappen uit te sturen via MailChimp. Met de ticketingmodule van Teamleader biedt ze klanten ondersteuning. Vragen van klanten die binnenkomen via e-mail of een websiteformulier, worden automatisch centraal in Teamleader bewaard.”

Vele koppelingen
Teamleader integreert volgens Dimitri met alle favoriete tools. “We blijven kijken naar de toekomst, waarin we klanten nog beter willen ondersteunen. Wat betreft ons product, bouwen we gestaag verder aan de transitie van product naar platform. Dit betekent dat we meer integraties zullen toevoegen aan de Teamleader Marketplace. Naast de 114 bestaande koppelingen, zullen hier lokale en internationale software aan toegevoegd blijven worden.” Niels vult aan: “Iedereen die wil, kan integraties aanbieden via onze Marketplace. Begin dit jaar lanceerden we onze nieuwe API. Momenteel integreert Teamleader met e-commerce platformen zoals WooCommerce, Shopify, Magento, CCV Shop en KMO Shops. Er zijn ook plannen om te integreren met Amazon en bol.com.”

Klantrelatie versterken
Het doel van Teamleader is om retailers met het alles-in-één-platform efficiënter en slimmer te laten werken. “Voor e-commercebedrijven is Teamleader een interessante oplossing, omdat het de info van alle verkoopskanalen centraliseert in één overzicht. Het is meteen duidelijk welke klant wat en wanneer heeft besteld.” Niels vult aan: “En als een klant bijvoorbeeld een paar maanden later telefonisch contact opneemt, wordt deze meteen herkend als klant. Het versterkt de klantrelatie en komt de conversie ten goede.”

Op vijf jaar tijd is Teamleader gegroeid van een start-up naar een scale-up. “En de rek is er nog lang niet uit,” zegt Dimitri. “We zijn momenteel actief in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Nederland, België en zijn nu ook de Nordics aan het ontginnen. De felbegeerde eerste plek in de Deloitte’s Technology Fast 50, de lijst van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven in België, geeft blijk van vertrouwen in ons integraal platform.”

  • DELEN