Laden...

Unieke omnichannel oplossing

TCOG0317

Omnichannel is hot. Klassieke retailers zien steeds meer de voordelen in van een extra online verkoopkanaal. Het belang van e-commerce is de afgelopen jaren sterk gestegen. Producten die verspreid worden over het internet brengen nieuwe opportuniteiten met zich mee. TCOG helpt retailers met een totale omnichannel oplossing. Volgens CEO Francis Adams heeft het LS Retail platform namelijk een aantal unieke functionaliteiten.

De verwachtingen van de online consument liggen vandaag de dag erg hoog. Een retailer moet hier op inspelen en een professioneel resultaat voor ogen hebben. “Het is belangrijk onderscheidend te zijn ten opzichte van de concurrentie,” zegt Francis Adams. “De omnichannel oplossing van LS Retail, waarvan wij exclusief verdeler zijn in de Benelux, is daarvoor een mooie basis. Het is een systeem uit IJsland dat gebaseerd is op Microsoft Dynamics en zowel in Europa als in de Verenigde Staten wordt ingezet. Met name dat laatste is een USP, want in de Verenigde Staten staat men verder op vlak van omnichannel retailing dan in Europa. Het systeem dat we in de Benelux verdelen is daar dus op voorzien en biedt unieke functionaliteiten.”

Customer experience verhogen
Volgens Francis Adams loopt het platform LS Retail minimaal een jaar voor op de gebruikelijke systemen in de Benelux. Hij geeft enkele voorbeelden. “Zo is het mogelijk om een artikel te bestellen via de smartphone en ook te betalen via diezelfde smartphone bij afhaling in de winkel. Ook kan een klant tussentijds nog ingrijpen op het geplaatste order en eventueel nog een extra artikel bijbestellen. Zo zijn er heel veel functionaliteiten die het gemak en de customer experience verder verhogen.” Volgens Francis Adams zullen de fysieke winkelpunten altijd blijven bestaan. “Ze dragen bij om de visibiliteit van een merk te vergroten. Er is wel altijd een combinatie van online en offline nodig om als retailer toekomstbestendig te zijn.”

Landspecifieke functionaliteiten
Veel retailers in België moeten volgens Francis Adams nog de switch maken in omnichannel denken. “Van onze klanten in Nederland heeft 70% een omnichannel strategie ontwikkeld, in België is dat vandaag nog maar een kleine 15%. Wel zien we een groei, want vier jaar geleden was slechts 3 tot 4% van de retailers met omnichannel retailing bezig. Met LS Retail is die stap snel gemaakt. We begeleiden onze klanten bij de automatisering van diverse bedrijfsprocessen, van voorraadbeheer en magazijnbeheer, inkoop & verkoop én winkelverkoop tot het financieel beheer. LS Retail wordt door ons op de noden van de Belgische, Nederlandse of Luxemburgse retailer aangepast met landspecifieke functionaliteiten.”

Fashion retailer
Fashion retailer ZEB is een klant van het eerste uur en werkt ook met LS Retail dat door TCOG is geïmplementeerd. Door de snelle groei van ZEB over de laatste jaren heen en de overname van een andere winkelketen was er behoefte aan een stabiel platform. De zoektocht hiernaar resulteerde in een samenwerking met TCOG en de implementatie van Microsoft Dynamics NAV met add-on LS Retail. Deze implementatie bood ZEB een breed scala aan functionaliteiten, van voorraadinventaris tot instore promoties. “ZEB is vooruitstrevend op gebied van omnichannel en komt ook met goede ideeën,” zegt Francis Adams. “We werken veel samen om het platform steeds verder te verbeteren. Zo is het mogelijk om in de winkels van ZEB via de smartphone af te rekenen, net zoals in de Apple Stores in de Verenigde Staten.”

LS Retail is zoals gezegd gebaseerd op Microsoft Dynamics waaraan dagelijks meer dan 300 medewerkers bezig zijn met verbeteringen aan de software, weet Francis Adams. “Ook in IJsland bij LS Retail werken dagdagelijks 120 mensen aan de toekomst van het systeem. Het platform staat niet stil. Wij als distributeur zijn bovendien ook dagelijks bezig met de ontwikkeling van het platform op het gebied van landspecifieke functionaliteiten. Kortom, wie met omnichannel het verschil wil maken, kan gerust eens contact met ons opnemen.”

Over TCOG
TCOG, met hoofdkantoren in Turnhout (BE) en IJsselstein (NL), is sinds 2001 actief als Certified Microsoft ERP partner. TCOG realiseert zich als geen ander dat het ultieme samenspel tussen feiten en gevoel doorslaggevend is voor succes. Daarom genereert TCOG échte antwoorden op doelgerichte vraagstukken met ruimte voor gevoel, zodat bedrijven in de Fashion, Retail en Industry business werkelijk het beste uit hun bedrijf kunnen halen. Bij TCOG werken mensen-mensen die er alles aan doen om hun klanten verder te laten groeien met hun ambities. Dit door te denken vanuit het oogpunt van de klant en daar eigen kennis en expertise aan toe te voegen.

Meer informatie over TCOG is te vinden op http://www.tcog.be. Volg TCOG op Twitter of Facebook via @TCOGtechnology.

  • DELEN