Unified platform voorkomt integratieproblematiek

Logitail0219

Veel B2B bedrijven geven aan dat ze graag willen starten met e-commerce, maar dat ze schrik hebben van de integraties die gedaan moeten worden. Volgens Roger Van Beeck van Logitail, solution provider en commerce partner voor Netsuite, is die schrik onterecht, toch zeker als gekozen wordt voor Netsuite. “De sterkte van het unified platform is dat alles integraal wordt opgepakt, iets wat nog geen andere partij voor elkaar heeft gekregen. Het is de perfecte oplossing voor bedrijven die niet opgescheept willen zitten met integratieproblematiek.”

Integraal
Netsuite is een true cloud platform om effectief e-commerce, zowel B2B als B2C, integraal te voorzien, zegt Van Beeck. “Geen enkel ander platform is daartoe in staat. Magento heeft het misschien aan de frontend beter voor mekaar, maar als commerce partner kunnen wij wel het verschil maken om ook de frontend op het niveau te brengen van Magento makelij. De achterkant daarentegen is volledig integraal gekoppeld binnen hetzelfde platform en dat biedt vele voordelen.” Van Beeck geeft enkele voorbeelden: “Zo kan je bijvoorbeeld real-time zien wie er in de webshop aan het ‘winkelen’ is, wie een salesorder heeft vervolledigd of wie nog wat extra ‘aandacht’ nodig heeft en ‘na-gemaild’ moet worden. Netsuite zet namelijk sterk in op customer succes.”

Demostore
Onder de hoede van moederbedrijf Oracle evolueert Netsuite jaar na jaar. Van Beeck: “Het platform wordt ieder jaar beter om volledig aan te kunnen sluiten op de noden die er vandaag bestaan. Vooral een snelle en zorgeloze integratie zijn sterke punten. Netsuite is effectief een prepackaged omgeving dat zorgt voor een startpunt alsook een snelle implementatie van nieuwe features, de kracht van een unified platform. Bedrijven kunnen zich vervolgens echt focussen op hun marketing- en businessstrategieën.” Logitail kan daarbij ook als consultant diensten verlenen om bedrijven bijvoorbeeld een strategie mee helpen te bepalen of om specifieke, nog ontbrekende features te ontwikkelen. Op de website van Logitail is een demostore ingericht, waaronder ook een B2B variant. “Op die manier kunnen we potentiële klanten perfect laten zien wat de mogelijkheden zijn van Netsuite,” zegt Van Beeck.

Stairway to heaven
In 100 dagen van zero to go live. De implementatiedoorlooptijd is niet langer dan 100 dagen bij NetSuite! In alle implementatieprocessen gaat Logitail uit van de ‘stairway to heaven’. “Door de verschillende traptreden (fasen) te doorlopen, brengen we bedrijven uiteindelijk met Netsuite naar een hoger niveau. Daarbij bepalen we voor elke fase wat de doelen zijn, wat we opleveren en wat de stappen gaan zijn in de volgende fase. Een persoonlijke aanpak staat daarbij centraal. Zo proberen we een groeistrategie mee te bepalen aan de hand van de verschillende aspecten die deel uitmaken van de webshopstrategie, zoals het realiseren van cross selling, upselling, het bepalen van promoties, seizoensaanbiedingen, enz. De prijzen- en promotieproblematiek speelt niet bij Netsuite. De flexibiliteit van het platform laat toe dat bedrijven zelf hun prijzenpolitiek kunnen gaan toepassen; er is geen vast stramien.”

Wil je als B2B organisatie graag starten met e-commerce en wil je zeker geen hoofdpijn oplopen vanwege integratieproblematieken, overweeg dan Netsuite. Als solution provider en commerce partner voor Netsuite helpt Logitail je graag op weg.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*