Bedrijven écht vooruit helpen

Al sinds 2009 helpt Admiral Dynamics bedrijven met het digitale transformatieproces. “Destijds was het allerminst een hype,” zegt zaakvoerder Marc Crauwels. “We waren er vroeg bij en hebben ook een geheel eigen tactiek en aanpak ontwikkeld die bedrijven echt vooruit helpt.” Admiral Dynamics doet dat niet onverdienstelijk en heeft bovendien een internationale focus. “Voor diverse multinationals weten we mooie resultaten te boeken.”

De aanpak van Admiral Dynamics baseert zich op vier pijlers. Crauwels licht deze pijlers stap voor stap toe. “We beginnen met het ‘experience’ luik,” zegt hij. “Daarbij brengen we in kaart hoe onze klanten met hun klanten omgaan. Met andere woorden, hoe sustainable is de klant en waar bevinden zich de afzetgebieden? De volgende stap noemen we ‘augmented intelligence’. We gaan niet achteraf kijken wat het resultaat is, maar gaan juist op voorhand al goed nadenken over de processen om de service te verbeteren of meer sales te genereren.”

Meer resultaat met minder inspanningen

De derde pijler in de aanpak van Admiral Dynamics noemt ‘leveraging’. Crauwels: “We inventariseren de bestaande digitale middelen in een bedrijf en bekijken hoe we deze kunnen gebruiken om in de nieuwe context ermee aan de slag te gaan. Met andere woorden, we bekijken hoe we de bestaande software beter kunnen integreren om het resultaat van de inspanningen te verhogen. Vaak is het ook het evangeliseren van de mindset. Een klant van ons die fors had geïnvesteerd in een mooi CRM systeem stuurde zijn salesmensen toch nog elke dag met een pak papier de baan op. Aan het einde van de dag moest alles in het CRM systeem worden ingetypt en doorgestuurd. Nu gaan ze met een iPad de baan op, gekoppeld aan het CRM systeem. Dat heeft ze niet alleen veel meer efficiency opgeleverd, maar ook nog eens een 3% stijging van de omzet. Gewoon omdat de salesmensen vroeger en sneller in het proces de bestellingen kunnen doorgeven. Een hoger rendement dus, zonder extra inspanningen. De vierde pijler, genaamd ‘talent’, sluit daarop aan, waarbij we in de markt kijken wie geschikt is om de job, de digitale transformatie, over te nemen en verder uit te bouwen.”

Cultuuromslag

De aanpak van Admiral Dynamics houdt niet op bij alleen die vier pijlers, maar gaat nog veel verder. “Het is als zaakvoerder / boardroom van een bedrijf belangrijk om de strategie en visie over te brengen op alle medewerkers,” stelt Crauwels. “Dat gebeurt vaak nog onvoldoende of wordt niet duidelijk uitgelegd. Zeker bij familiebedrijven wordt de visie vaak onvoldoende vertaald naar de werkvloer. Medewerkers snappen dan niet waarom bepaalde beslissingen worden genomen. Wij helpen bedrijven die boodschap aan alle medewerkers over te brengen. Daarin nemen we ook een stukje governance mee, zodat iedereen weet wat van hem of haar verwacht wordt om uiteindelijk samen de digitale transformatie te maken. Het moet echt gaan leven in een bedrijf en moet leiden tot een cultuuromslag. Een mooie uitdaging die we graag aangaan met onze klanten. Natuurlijk hoeft niet alles in één keer uitgevoerd te worden. De meeste van deze digitale transformatie projecten worden gespreid over meerdere jaren. We pakken het zoals gezegd stap voor stap aan en zorgen voor snelle en meetbare resultaten door regelmatig intermediaire stappen op te leveren.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*