Belg verkiest reizen boven luxeproducten

E-commerce blijft een positieve trend vertonen. Van januari tot en met september 2022 gaf de Belg 10,8 miljard euro uit online, dat is een stijging van 23 procent tegenover dezelfde periode van vorig jaar. Dat blijkt uit De BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van de Nationale Loterij & FedEx.

De onzekerheid bij de consument laat zich echter wel voelen in de producten en diensten die de Belg online koopt. Waar essentiële producten een stijging vertonen, stagneert de aankoop van luxeproducten, zoals speelgoed, kleding en household electronics. De uitzondering op de regel zijn pakketreizen, vliegtuigtickets en accomodaties. “De Belg verkoos dit derde kwartaal ervaringen boven luxeproducten, wellicht is hier ook sprake van een ‘inhaalmanoeuvre’ na de strengere maatregelen van 2020 en 2021 voor reizen en evenementen”, aldus Viktor Nuytten, Communication Manager bij BeCommerce. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*