Gents technologiebedrijf ESC neemt B2B e-business ontwikkelaar Natch over

Team van 150 specialisten biedt digitale ontzorging van A tot Z.

De B2B e-business specialist uit Lochristi kan zo rekenen op de expertise van een 130-tal collega’s. Dat betekent meer middelen, meer mankracht en meer mogelijkheden om aan de explosieve vraag naar digitale platformen, webshops en professionele apps te voldoen.

Een duw in de rug

Natch groeit verder binnen ESC, maar blijft onder eigen naam voortbestaan. Ook de vertrouwde Natch-gezichten blijven op post, versterkt door de webontwikkelaars van ESC. Dat geeft hen de slagkracht om klanten zoals Perrigo, Grandeco Wallfashion Group en Deschacht nog beter te ondersteunen en tegelijkertijd ruimte te maken voor nieuwe projecten.

“In de dynamische markten waarin onze klanten aanwezig zijn, is het belangrijk om snel te kunnen reageren en in te spelen op veranderingen en trends,” vertelt Jens Decolvenaer, business developer bij Natch. “Door onze overvolle agenda vereiste het vaak heel wat puzzelwerk om onze klanten digitale flexibiliteit te garanderen.”

Toen ESC in februari 2021 Natch overnam, werd al snel duidelijk dat het een versterking voor beide bedrijven betekende. “Dankzij de komst van ESC valt onze planningspuzzel beter in elkaar. Hierdoor zijn we in staat om samen met nieuwe en bestaande klanten snel te schakelen en in te spelen op de opportuniteiten in de markt. “

E-business expertise

Natch biedt ESC een 20-koppig team boordevol e-business knowhow. Het bedrijf specialiseert in allerlei e-business solutions, van e-commerce oplossingen tot webapplicaties en unieke digitale platformen, toegespitst op de unieke noden van de klant. Dat gaat van specifieke e-commerce software voor klanten met maatwerkproducten tot krachtige zoekfuncties voor bedrijven met miljoenen artikels. Natch verzorgt onder andere ook integratie van mobile enterprise apps met scanning functionaliteit en field service of sales enablement.

En die expertise vertaalt zich niet alleen op softwaregebied. Het Natch-team begeleidt haar klanten ook in het opzetten en uitvoeren van digitale strategieën en performance analyses, zodat je bestaande projecten kan blijven optimaliseren. Het bedrijf is ondertussen 20 jaar actief. Bedrijven als Stoneasy.Com, Brachot, pgb Europe, Floréac, Allinox en Velux doen beroep op hun expertise.

Business solutions ondersteuning

Op haar beurt brengt ESC een grondige kennis van business solutions aan boord. Met hun decennialange ervaring in business applicaties, infrastructuur, Azure en I.T.-services legt ESC als geen ander de connectie tussen e-business en bedrijfsapplicaties, zowel in software als in kennis.

“De overname brengt ook een enorme bron van kennis met zich mee. Zo hebben onze ESC-collega’s al een migratie naar Azure achter de kiezen, iets wat in de nabije toekomst ook op de planning van Natch staat,” weet Jens.

Het bedrijf implementeert naast bedrijfssoftware zoals Microsoft Dynamics 365 Business Central, Dynamics 365 Customer Engagement en Exact Business Solutions ook specifiekere, data-driven business solutions zoals het Microsoft Power Platform. Verder staat het bedrijf in voor alle infrastructuur- en I.T.-noden.

E-commerce voor elke nood

Niet elk bedrijft heeft nood aan een op maat gemaakt digitaal platform. ESC implementeerde eerder al het standaard e-commerce pakket Sana Commerce en integreert die met Microsoft Dynamics 365 Business Central. Zo boden ze hun klanten al een real-time connectie tussen webshop en bedrijfssoftware. Ook hier helpt Natch.

“Natch is al sinds jaar en dag een bewezen Sana partner,” zegt Jens. “Zo heeft Sana zelfs de ‘Sherpa project approach’ die Natch ontwikkelde overgenomen.” De Sherpa-approach is de specifieke aanpak waarmee Natch haar projecten start en opvolgt, gebaseerd op continue aanpassingen aan strategie, implementatie en analyse.

“De technische kennis die ESC rond Sana had, wordt nu aangevuld met strategische en performance kennis. Waardoor ze nu niet alleen technisch perfecte implementaties kunnen uitvoeren, maar die ook nog eens optimaal laten renderen!”

Digitale ontzorging, van A tot Z

Het nieuwe ESC staat dus nu in voor zowat al je digitale noden. De integratie van Natch binnenin de ESC-familie betekent dat klanten een huis vol experten krijgen die al je software kunnen integreren en connecteren, van ERP & CRM naar WMS tot infrastructuur en e-commerce. Totaaloplossing of specifieke digitale pijn, ESC heeft de oplossing in haar gamma.

“Nu de Natch e-business oplossingen het ESC-gamma vervoegen, kunnen we onze klanten van A tot Z ontzorgen. Waar ESC vooral sterk stond in het digitaliseren van intern gerichte processen, kunnen we vanuit Natch ook de processen richting de klant en andere externe stakeholders digitaliseren,” besluit Jens.

Op 29 april om 10u30 geven e-commerce experten van Natch en Sana Commerce een webinar over hoe ze vlot e-commerce integreren met Microsoft Dynamics Business Central of Dynamics NAV/Navision.

Ze tonen je hoe je je e-business project succesvol maakt en hoe je je webshop-omzet na go-live vergroot, met een demonstratie van de Sana Commerce Cloud webshop erbovenop.

Verder krijg je te zien hoe ze Sana Commerce implementeerden bij bedrijven zoals Technical Touch, Cook & Bake en Vincent Sheppard – en wat de resultaten zijn. Schrijf je hier in (https://esc.be/webinar-sana-commerce-voor-dynamics-365-business-central-nav/).

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*