“Met een paar kliks een miljoenenpubliek bereiken op 2dehands”

 

2dehands.be is met 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand het grootste platform met koopgerichte bezoekers in België. 2dehands is ooit gestart als een online zoekertjes platform waar consumenten onderling producten kunnen kopen en verkopen. Vandaag biedt 2dehands een platform waar je op enkele ogenblikken een goede deal kan afsluiten in een heel brede waaier van producten. Van auto’s tot curiosa, niets is te gek om te koop aan te bieden op het platform, zolang het maar legaal is.

Vaak is de koper op 2dehands initieel op zoek naar een tweedehands product maar besluit tijdens de opzoeking om alsnog te kiezen voor iets splinternieuw. De zoektocht naar ook nieuwe producten biedt voor heel wat retailers en webshops interessante mogelijkheden om hun afzetmarkt substantieel uit te breiden. Door nieuwe functionaliteiten, zoals Admarkt, bieden ook steeds meer retailers hun producten aan op 2dehands.be.

Admarkt: je weshop promoten met maximale budgetcontrole

Admarkt is een advertentieformule die professionele verkopers in staat stelt om met een paar kliks een miljoenenpubliek te bereiken op 2dehands. Deze formule verzekert de adverteerder van absolute zichtbaarheid in de categorie waarin hij actief is. Het plaatsen van een Admarkt zoekertje kan zowel handmatig als automatisch via een feed of API gedaan worden. De zoekertjes van de professionele verkoper worden tussen relevante consumentenzoekertjes geplaatst op een van de drie beste posities. Webshops betalen daarbij enkel als er op het zoekertje of de webshop wordt geklikt. De retailer kan hierbij zelf zijn budget instellen waardoor hij nooit voor verrassingen komt te staan.

Rechtstreeks contact tussen professionele verkoper en eindgebruiker

Op 2dehands bepaalt de retailer overigens zelf op welke manier hij het product wil verkopen. “Bij veel online platformen zie je dat retailers geen invloed hebben op het verkoopproces, en vaak ook geen eigenaar zijn van de klant,” aldus Wouter Geerling, Head of Admarkt Benelux. Bij 2dehands kan de retailer besluiten om berichten en telefoongesprekken te accepteren waardoor potentiële klanten direct vanuit het zoekertje contact kunnen opnemen met de retailer. Daarnaast is het bij Admarkt mogelijk om gratis een websitelink toe te voegen aan je zoekertje. Hierdoor kunnen kopers bijvoorbeeld het product direct bij de webwinkel bestellen.”

Een aparte verkoperspagina: zet je winkel extra in de kijker

Voor veel retailers is het tot slot belangrijk dat ze zich kunnen onderscheiden van consumenten en van andere retailers. Het is daarom sinds kort mogelijk om als Admarkt gebruiker een verkoperspagina te maken. Op deze verkoperspagina kunnen retailers hun bedrijfsnaam, activiteiten en toegevoegde waarde extra onder de aandacht brengen. Daarnaast is het mogelijk om een aantal bedrijfs- of productfoto’s toe te voegen. Dit alles helpt potentiële kopers om meer vertrouwen te krijgen in het aanbod van de retailer waardoor ze makkelijker tot een aankoop zullen overgaan. 2dehands is momenteel ook andere mogelijkheden aan het onderzoeken waardoor retailers zich nog beter kunnen onderscheiden.

Je bereik vergroten. Hoe bij Admarkt aanmelden?

Retailers die ook willen profiteren van het grootste koopgerichte publiek van België kunnen zich via een aparte pagina voor zakelijke adverteerders melden bij 2dehands. “Vervolgens worden ze door ons serviceteam gecontacteerd om samen de beste oplossing te kiezen voor de advertentienoden.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*