Online brand experience

Gafas0218

 

De laatste tien jaar hebben KMO’s en corporates vooral ingezet op online aanwezigheid. Om vandaag de dag echt te scoren op het net is het belangrijk om jezelf te onderscheiden van de massa die veelal gebruik maken van ‘gewone’, vaak saaie en voor de hand liggende benadering van websites, e-shops en advertisement. Consumenten hechten vandaag de dag veel meer belang aan merkbeleving. Online én offline. Dat zegt Robi Struyf, zaakvoerder van Gafas.

“Wij helpen bedrijven het verschil online te maken door een unieke combinatie van twee werelden: Design & Technologie. Enerzijds heb je branding, marketing presentatie, storytelling, copywriting en advertisement en anderzijds is er ook nog de technologische kant zoals een productconfigurator of een koppeling met je ERP.”

Blending Design & Technology
“Blending Design & Technology is dan ook onze slogan voor 2018, omdat we merken dat veel IT firma’s wel de technische kant van websites en e-commerce kunnen bouwen maar de bal totaal misslaan als het op branding, beleving en usability aankomt,” zegt Robi. “Traditionele branding agencies begrijpen dan weer weinig van IT. Wij combineren die twee werelden dankzij twee dedicated teams en kunnen zo grote en kleine projecten uitvoeren zonder een van de twee te verwaarlozen.”

Flagship stores zijn de nieuwe norm
Gafas focust zich op grote en kleine merken die online het verschil willen maken. Robi: “Een flagship store klinkt misschien groots maar we zijn van mening dat elk idee, product of service een flagship store verdient met de best mogelijk storytelling. Voor een volledig uitgewerkte online-brand-experience moet je bij Gafas aankloppen.
Door een volledige focus op de beleving en meer zintuigen aan te spreken, kan je anno 2018 nog het verschil maken online, al dan niet in combinatie met offline. Want voor veel bedrijven is ook de link tussen digitaal en offline een belangrijke combinatie.
Wij zijn er alvast van overtuigd dat online flagship stores de komende jaren eerder regel dan uitzonderingen zullen worden en net daar zetten we op in.”

Focus verleggen van specificaties naar experience
Gafas biedt zijn diensten aan, aan een zeer brede doelgroep. Robi: “Dat kan gaan van een multi-brand store tot merken die een nieuw product lanceren of een hotel die zich online wil profileren. We werken ook commerciële websites uit voor grotere bedrijven zoals, De Tijd, KMPG en Barco om de focus te verleggen van saaie spec’s naar pure ervaringen. Ook zij voelen de nood in de markt om onderscheidend te zijn en oplossingen te tonen in plaats van irrelevante data te presenteren. We zijn in staat om de vaak saaie materie te vertalen naar een toffe beleving. Wederom door een unieke blend van Design & Technologie. Voor Pascal Naessens hebben we bijvoorbeeld ook een hele fotoboek uitgewerkt voor haar nieuwe meubellijn.”

Wat moet je je voorstellen bij Design & Technologie?
“Een recent voorbeeld is de nieuwe online omgeving van Brouwerij Haacht. We hebben de bestaande, saaie site opengetrokken en er een compleet nieuw verhaal rond geschreven. Een voorbeeld van een totale rebrand kan je vinden op – www.international-bullingen.com – waarbij ook het boekingsproces volledig is geautomatiseerd. Voor Dayo4kids en Lewis & Melly is ook een volledig merk uitgewerkt in combinatie met een razendsnelle e-commerce ervaring.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*