Opnieuw record voor Belgische e-commerce

ecommerce

De Belgische consument spendeert 2,3 miljard euro online gedurende het eerste kwartaal van 2016. Dat is een stijging van maar liefst 9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor.

Vooral de categorieën Toys, Consumer Electronics en Media & Entertainment kunnen een mooie groei voorleggen in aantal online aankopen in vergelijking met het eerste kwartaal van 2015. De online aankopen vertegenwoordigen 16 procent van de totale bestedingen terwijl dit tijdens het eerste kwartaal van 2015 nog maar 14 procent was. Gemiddeld koopt de Belgische consument ongeveer 3,1 keer online ten opzichte van 2,9 keer vorig jaar en geeft hij hierbij in totaal gemiddeld € 326 uit tegenover € 306 in het eerste kwartaal van vorig jaar.

De laptop blijft het toestel bij uitstek voor online shopping, maar tablet en smartphone zijn aan een inhaalbeweging bezig en worden steeds vaker benut. Tijdens het eerste kwartaal van 2015 werd bij 1 aankoop op 8 gebruik gemaakt van een mobiel apparaat, terwijl deze frequentie in het eerste kwartaal van 2016 steeg naar 1 aankoop op 6. Bij 10 procent van de aankopen gebruikte men in het eerste kwartaal van 2016 een tablet (tegenover 8 procent in 2015) en in 7 procent een smartphone (tov 5 procent).

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*