PostNL België, SafeShops en CCV lanceren ‘Digital’s got talent’

Met Digital’s Got Talent openen PostNL België, SafeShops en CCV de zoektocht naar een origineel, realistisch en duurzaam concept voor een nieuwe webshop.  België telt heel wat online ondernemers. Alleen al in 2020 kwamen er in België zo’n 7.300 nieuwe, occasionele webshops bij. Stuk voor stuk entrepreneurs die geïnspireerd en gemotiveerd online aan de slag gaan.

“Met Digital’s Got Talent willen we dit ondernemerschap een extra boost geven.  Mensen ontdekken een gat in de markt, hebben een schitterend idee of willen iets nieuws lanceren. Vaak is dat de basis voor het oprichten van een webshop.  Daar komt echter heel wat bij kijken en wij willen graag een ondersteunend duwtje in de rug geven,” vertellen de initiatiefnemers PostNL België, SafeShops.be en CCV.

Het opstarten van een online shop vraagt niet alleen een financiële investering. Zo moet ook nagedacht worden over een marketingaanpak. Mensen moeten immers de weg vinden naar de nieuwe online plaats.  Wat is de beste manier om bestellingen te verpakken en te verzenden?  Dit zijn dan ook net een aantal elementen van het winnaarspakket. De winnaar van Digital’s Got Talent kan rekenen op een traject waarbij er gedurende een jaar praktische begeleiding aangeboden wordt.     

“We stellen regelmatig vast dat startende webshops een aantal zaken onderschatten en er daardoor mee stoppen. Door het advies dat ze gedurende een jaar krijgen van verschillende experts willen we hen behoeden voor mogelijke valkuilen. Dat gaat van technische ondersteuning bij de opbouw van de webshop, over advies met betrekking tot de veiligheid van het platform, de afhandeling van bestellingen en het verpakken ervan tot gratis verzendingen” gaan de initiatiefnemers verder. “Als je het goed aanpakt, kan je perfect groeien!”

Om deel te nemen, volstaat het te registreren via de website www.digitalsgottalent.be. De jury zal na een eerste screening 10 kandidaat-winnaars selecteren. Zij krijgen de kans hun business plan voor te stellen aan de jury en hen te overtuigen van de toegevoegde waarde van hun concept. De winnaar wordt op 19 november bekend gemaakt. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*