Tips voor betere communicatie logistieke sector

Flows en persagentschap Belga organiseerden de tweede editie van de communicatietop. Die bracht weer heel wat pers, communicatie- en marketingverantwoordelijken samen om te praten over topics als een duurzame relatie met de pers en meer onderlinge samenwerking in de bredere community.

De tijd van enkel en alleen een persbericht uitsturen, is al lang achter de rug, zo blijkt. Om je publiek te bereiken, moet je alle communicatiemiddelen beheersen en de beschikbare technologieën omarmen. “Je moet jezelf constant heruitvinden en op de hoogte zijn van alle nieuwe trends”, zegt Nathalie Van Impe,  chief communication en marketing officer bij Port of Antwerp-Bruges. “Het is een domein waar je niet op uitgekeken raakt. Ondanks de vele veranderingen en mogelijkheden blijft de basis nog steeds het verspreiden van een boodschap tussen een zender en een ontvanger. Vertrekken vanuit die basis en er bovenop de nodige passie voor het vak aan toevoegen, dat zorgt nog altijd voor het beste resultaat.”

“Niet alleen een focus op sociale media, maar ook podcasts en video’s helpen een medium te versterken”, zegt Katrien Hennin, hoofd marketing en communicatie bij CMB. “Ik heb zelf een technologie-achtergrond en ben altijd de eerste om nieuwe technologie te omarmen. Als we breder kijken naar de sector in het algemeen, dan hebben we die nieuwe technologieën echt nodig om te overleven. En dat niet alleen op het vlak van communicatie, maar ook bijvoorbeeld wanneer het gaat over cybersecurity of het verduurzamen van de sector.” (via Belga)

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*