Bouwen aan een sterk merk

E-commerce maakt een stevige groei door. Corona heeft hier absoluut een versterkend effect in. 123 Kartonnen Dozen draait dan ook op volle toeren. Juist in deze tijden is het belangrijk aan een sterk imago te bouwen om straks in het ‘nieuwe normaal’ je concurrentie voor te zijn. 123 Kartonnen Dozen biedt die mogelijkheid en lanceert een nieuw initiatief zodat ook kleinere spelers zich kunnen onderscheiden met een bedrukte doos.

Verhoogde afname

De periode rond Kerst is normaal gesproken hét moment waarop de e-commercebestedingen door het dak gaan. “Dat was afgelopen jaar opnieuw het geval, maar de situatie waarin we nu verkeren, is hoogst uitzonderlijk,” zegt Jan Willem Koole van 123 Kartonnen Dozen. “De verhoogde afname als gevolg van de actualiteit doet de piekperiode rond Kerst bijna verbleken. We draaien echt op volle toeren om de enorme vraag te kunnen bijbenen.” En juist op dit moment lanceert 123 Kartonnen Dozen ook nog eens een nieuw initiatief om in kleine series (vanaf 25 stuks) al bedrukte dozen te kunnen aanbieden.

Bedrukte dozen

Jan Willem constateert een toenemende vraag naar bedrukte dozen in de markt. “De consument is verwend geraakt met de mooi bedrukte dozen van gerenommeerde partijen zoals Coolblue, bol.com en Zalando. Voor veel kleinere webshops is dat het summum. Vaak blijft het bij een droom, omdat de technieken het niet toelaten en het niet interessant is om dergelijke dozen in kleine series te produceren. Wij gaan dat patroon nu doorbreken met ons nieuwe initiatief 123 Bedrukte Dozen. Daarbij leunen we op een relatief eenvoudige bedrukkingstechnologie die het wel mogelijk maakt om dozen in full colour te bedrukken.”

Flexo

In feite zijn er drie typen bedrukkingstechnieken waarvan we gebruikmaken, legt Jan Willem uit. “Op basis van de wensen en het (verwachte) volume selecteren we voor onze klanten altijd de meest geschikte techniek. Instappen kan dus relatief laag dankzij ons nieuwe initiatief, maar zodra de volumes toenemen (vanaf 250 stuks) wordt de Flexo techniek interessanter. Dat begint vaak met één kleur maar kan verder uitgebreid worden naar twee of meer kleuren. Flexo bedrukken is in feite een stempeltechniek waarbij eenmalig een cliché wordt aangemaakt die vervolgens vele keren kan worden hergebruikt. De prijs van de bedrukking neemt heel snel af naarmate de volumes toenemen.”

Voor een echte verzendverpakking zal 123 Bedrukte Dozen vrijwel altijd een Flexo bedrukking adviseren, maar voor productverpakkingen of producten met een hogere marge kan een full colour bedrukking interessant zijn. “De dozen worden dan echte pareltjes. Onze ambitie is om het midden- en kleinbedrijf te helpen bouwen aan een sterk imago en onderscheidend vermogen met behulp van een bedrukte doos. Dat alles voor een competitieve prijs en met een uitstekende service. Kijk eens kritisch naar je huidige verpakking en neem vrijblijvend contact met ons op voor een offerte,” besluit Jan Willem.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*