Eenvoudig pakjes versturen

P 62 63 fotomateriaal Bpost3

Kleine online ondernemers, startende webwinkeliers, maar ook consumenten die via een online verkoopsnetwerk producten verkopen, worden vaak geconfronteerd met omslachtige verzendmethoden. bpost heeft een nieuwe online dienst gelanceerd die vooral deze doelgroepen tegemoet komt met eenvoud en gemak voor het versturen van pakjes. Zowel nationaal als internationaal.

Historisch gezien had bpost vooral de focus op de grotere ondernemingen, zegt Katia De Beul van bpost. “We zien dat online ook steeds meer (small) business ontstaat en merken met name ook een stijging in de tweedehandsverkopen. Consumenten verkopen steeds meer hun kleding, speelgoed en allerlei andere producten via de verschillende online platformen. Voorheen moesten zij naar een postkantoor of postpunt gaan om hun pakje verzendklaar te maken. Met onze nieuwe online dienst hoeft dat niet meer. Er wordt dus op tijd bespaard door zendingen online te kunnen voorbereiden.

Gemak, snelheid en efficiency

De nieuwe tool van bpost om kleine pakjes te versturen sluit volgens Alexandra Belcheva van bpost perfect aan op de noden van de kleine webwinkelier of consument. “Zij verwachten gemak, snelheid en efficiency. Via de online tool is het mogelijk om heel eenvoudig en op elk moment van de dag een verzendetiket aan te maken. De verzender kan kiezen uit drie leveringsmethodes: naar een huisadres, naar een van de 150 pakjesautomaten of bij een van de 1.250 postkantoren en postpunten van bpost. Vervolgens hoeft de verzender het pakje slechts af te geven bij een postkantoor, postpunt of pakjesautomaat zonder daarvoor in de rij te hoeven staan.”

Succesvol

De nieuwe online dienst van bpost is inmiddels zo’n achttien maanden actief en is volgens Katia De Beul al door meer dan 60.000 klanten gebruikt. “Behalve de consumenten, weten ook de kleine ondernemingen de nieuwe dienst te waarderen, zo blijkt uit de eerste cijfers. Zij kunnen ook op factuur versturen, mits zij over een btw-nummer beschikken uiteraard. Ze kunnen ook een gebruikersaccount aanmaken waarin alle nuttige gegevens worden bewaard, waaronder de historiek van de zendingen. Bovendien biedt het account een complete adressenlijst met de persoonlijke gegevens van de verzender en al zijn contacten. Het voordeel voor de klant van onze nieuwe, online, oplossing is dat hij met onze dienstverlening kan meegroeien, waarbij hij in een latere fase kan overstappen op een andere oplossing binnen bpost.”

Astroshop Urania, het grootste gamma sterrenkundige producten in België met meer dan 800 artikelen, maakt al enige tijd gebruik van de nieuwe online dienst van bpost. “Wij versturen voor 90% nationaal en 10% internationaal,” zegt Marc Van den Broeck van Astroshop Urania. “De online dienst van bpost voor het verzendklaar maken van pakjes werkt zeer goed en snel. We maken tevens gebruik van een eigen online account bij bpost om nog sneller te kunnen werken en de pakjes snel verzendklaar te maken.”

Nationaal en internationaal

“Bovendien is het mogelijk om behalve nationaal in België een pakje ook internationaal in 27 Europese landen te kunnen versturen, waarbij het pakje volledig voorbereid kan worden vanuit thuis,” zegt Alexandra Belcheva. bpost blijft de online dienst ook voortdurend finetunen. “Aan de hand van feedback van onze klanten, blijven we de online dienst verder ontwikkelen. Zo hebben we recent bijvoorbeeld de mogelijkheid om te kunnen betalen met PayPal toegevoegd. Kortom, we helpen niet alleen de grote klanten maar ook de kleine spelers. En luisteren naar hun noden.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*