‘Fulfilment zoals jij het wilt’

Vijf jaar geleden gestart met ‘niks’ en inmiddels ruim veertig webshops als klant. Weaf Fulfilmentservices is in korte tijd uitgegroeid tot dé niche fulfimentspecialist van Nederland. “Bij ons krijg je fulfilment zoals jij het wilt’”, zegt founder Eddy Fransen. “Dat wat onze klanten aan de voorkant beloven, maken wij aan de achterkant waar door middel van een uitgekiende logistiek met value added service.” Daar willen we natuurlijk meer van weten.

Weaf Fulfilmentservices is gestart met de ambitie en de gedachte om toegevoegde waarde te bieden aan het gemiddelde fulfilmentproces. “In het verleden heb ik bij verschillende bedrijven een e-commercekanaal opgezet. Het was vervolgens qua logistiek altijd een compromis sluiten tussen de standaard oplossing van een fulfilmentpartij en de wens van de klant”, weet Fransen. “Wij zijn in dat gat gedoken en richten ons met Weaf Fulfilmentservices juist op die uitzonderingen. Op bedrijven die zich écht focussen op de klant en zich willen onderscheiden van de menigte. Door middel van een (recyclebare) verpakking, (papier) tape of eender welke toegevoegde waarde.”

Niets is te gek

Op de vraag wat de mogelijkheden zijn bij Weaf Fulfilmentservices krijgen we direct een antwoord terug van Eddy: “Wat zou je willen?” Zijn collega en mede-eigenaar Arza Warshavsky vult aan: “Vaak zien we dat klanten in de branches die wij bedienen, zeer sterk leunen op hun eigen kracht. Ze bedienen een niche. En willen het verhaal dat ze aan de voorkant verkopen online, ook fysiek waarmaken. Op dat gebied zijn wij de geijkte partij. Het heeft vaak te maken met een stukje duurzaamheid, modebewustheid, een mooi cadeau of sample erbij steken, een persoonlijke touch in de vorm van een handgeschreven kaartje, enz. Al die wensen kunnen wij inwilligen. Kortom, wij verzorgen fulfilment op maat met een passie voor betrokkenheid en persoonlijke aandacht.”

Afhaalbalie

Weaf Fulfilmentservices opereert vanuit de vestiging in Alphen aan den Rijn, mooi centraal in het land. Eddy: “Wij bedienen met name kleine en middelgrote webshops, die profiteren van dezelfde faciliteiten als bij een grote fulfilmentpartij. Ruime openingstijden zes dagen in de week, bestellingen vóór 22 uur worden diezelfde dag nog verwerkt, nationaal of internationaal verzenden, retourlogistiek, het kan allemaal.” Helemaal uniek is de ‘afhaalbalie’. Arza: “Niet alleen onze klanten zijn altijd welkom in het magazijn, we bieden ook eindklanten de mogelijkheid om producten te komen afhalen. Zo houden we de ‘winkelfunctie’ als het ware in stand. Een fysiek afhaaladres geeft eindklanten ook meer vertrouwen dan een postadres ergens driehoog achter. Het is soms net dat laatste zetje om wél die order te plaatsen.”

Tariefstelling

Eddy merkt op dat bij veel nicheshops het gevoel leeft dat geen andere partij diezelfde hoge kwaliteit of toegevoegde waarde kan leveren in de logistiek. “Daarom blijven ze het maar zelf doen. Met als gevolg dat er te weinig oog of aandacht is voor verdere groei. Zonde. Wij bewijzen dat wij het fulfilment wel degelijk kunnen uitvoeren zoals jij het wilt. En dat levert mooie resultaten op. We hebben klanten enorm zien groeien. We hanteren dan ook geen ondergrens qua volume, maar bieden iedereen de kans om van onze faciliteiten gebruik te maken, zolang het plan maar goed is. Prettige bijkomstigheid is bovendien dat veel klanten positief verrast zijn over onze tariefstellig. We richten het fulfilmentproces zodanig in dat het zowel voor de klant als voor ons interessant is.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*