Campagnes pauzeren? Welnee!

Je online en/of offline campagnes pauzeren tijdens de lockdown? Het is volgens Jonathan Tolleneer van Bright Square een zeer slecht idee. “Campagnes hebben juist nu een fenomenaal bereik.” Bright Square werd eerder door Google al onderscheiden voor hun marketingwerk. Jonathan geeft de nodige tips and tricks om deze crisis door te komen.

Wat ooit begon aan de keukentafel is uitgegroeid tot een fullservice online en offline marketing- en branding bureau. Oprichters en zaakvoerders Jonathan Tolleneer en Kevin Gevers installeerden hun bedrijf aan de Bredabaan midden in het centrum van Brasschaat. “We verzorgen de online en offline marketing voor bedrijven die net zijn opgestart, maar ook voor grote ondernemingen die internationaal actief zijn,” zegt Jonathan. Het duo werd voor hun marketingwerk onderscheiden door Google en behoort tot de twintig beste marketingbureaus van België. “We werden afgetoetst op de kwaliteit van onze online campagnes. Een mooie bekroning op ons werk.”

Volop kansen tijden crisis

Bright Square heeft naast offline marketing ook een sterke focus op online marketing. “Zeker nu in tijden van corona is dat aandeel misschien nog wel hoger,” vervolgt Jonathan. “Juist nu maken veel zaken een transformatie naar online, want er liggen volop kansen. Voor een cateringbedrijf met foodtrucks bijvoorbeeld hebben we omwille van de coronacrisis een omschakeling mede mogelijk gemaakt naar takeaway en delivery. We hebben een online campagne opgezet en een pagina op de website van het bedrijf aangepast. Op nog geen halve week tijd hadden ze al 200 bestellingen binnen. Zouden ze zich niet hebben ‘heruitgevonden’, was de omzet nul euro.” Een ander praktijkvoorbeeld. “Een plaatser van dakisolatie mag niet meer bij de klant komen, omwille van de coronamaatregelen. Met een nieuwe insteek onder de slogan ‘isoleer uw kot’ als alternatief voor ‘blijf in uw kot’ lanceerden wij een campagne waarbij de consument via een zelfbouwpakket stap voor stap zelf zijn dakisolatie kan plaatsen. Het resultaat haalde alvast de pers.”

Begin met branding

Een campagne kan nog zo goed zijn, als de branding erachter op niks trekt, haakt een klant alsnog af, meent Jonathan. “Met een goede branding is een online campagne eens zo succesvol. Ons boegbeeld is bijvoorbeeld een cheeta. Veel van onze klanten zien eender welke cheeta nu als Bright Square, ongeacht of het nu de onze is. Dan hebben we ons doel bereikt. En zo proberen we dat ook voor onze klanten in te richten. Behalve de marketing kunnen we een totaalpakket bieden, de hele branding, het bouwen van een website en het onderhouden ervan. We hebben specialisten op het gebied van SEO en SEA in huis, een grafisch ontwerpster die illustratief en conceptueel heel sterk is, maar verzorgen ook drone-opnames en fotografie, onder andere voor Tomorrowland en Dominion Diamonds. Kortom, een heel sterk team om alles van A tot Z te realiseren. Veel van onze klanten vinden het fijn om één aanspreekpunt te hebben. Cats & Dogs is zo’n partij bijvoorbeeld die voor het volledige pakket op ons vertrouwt en een extreme groei laat zien.”

Resultaatgericht

Bright Square is een resultaatgericht bureau. “Cruciaal,” stelt Jonathan. “We zijn van mening dat we met resultaten moeten afkomen. We meten alle campagnes voortdurend door, zodat we onze klanten kunnen laten zien wat de (financiële) impact is van onze werkzaamheden. Dat is ook de reden dat we zo snel groeien.” Juist nu in tijden van crisis heeft de Brasschaatse onderneming het nog drukker dan anders. “Veel van onze klanten zien in dat ze juist nu moeten investeren in online campagnes zodat ze ook na de crisis nog in het hoofd zitten bij hun klanten.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*