De kracht van omnichannel

SAP0118

 

De grenzen tussen de verkoopkanalen zijn vager dan ooit. Consumenten verwachten echter over alle kanalen dezelfde hoogwaardige service, ongeacht of ze zich in een pashokje bevinden of hun online winkelwagentje laden. Het is voor u als retailer belangrijk om een sterke relatie met uw klanten op te bouwen die hen steeds weer terugbrengt. SAP Hybris-oplossingen bieden u alles wat u nodig heeft om innovatieve en gepersonaliseerde winkelervaringen te bieden die klanten verlangen, op elk contactpunt en over alle kanalen.

SAP Hybris-oplossingen helpen u het consumentengedrag op elk kanaal te begrijpen, zegt Mark de Bruijn, VP, Head of EMEA & MEE Marketing bij SAP Hybris. “Als je je snel kunt aanpassen aan de behoeften van uw klanten, wordt dat beloond met een hogere verkoop en loyaliteit. Van online tot in de winkel en in het callcenter krijgt u met SAP Hybris een 360-gradenoverzicht van alle klantgegevens die u nodig heeft om ervoor te zorgen dat u niet alleen aan hun verwachtingen voldoet, maar deze zelfs overtreft.”

Geweldige klantervaringen
Consumenten hebben vandaag toegang tot meer informatie en meer koopopties, waar en wanneer ze maar willen. “Dat betekent dat ze niet langer een voorspelbaar pad volgen,” vervolgt De Bruijn. “Hun eisen en verwachtingen liggen op een nooit gezien hoog niveau. Om relevant te zijn en te slagen in dit nieuwe tijdperk, is het van vitaal belang dat u geweldige klantervaringen biedt, zowel digitaal als in de winkel. Trek nieuwe klanten aan en verbeter de loyaliteit door uw klanten de contextuele ‘in the moment’ gepersonaliseerde aanbiedingen te bieden. Wacht niet tot de concurrentie je volgende zet dicteert. Met SAP Hybris bent u de eerste die de moderne omnichannel B2B- of B2C-klant overtuigt.”

De Bruijn: “Laat legacy IT u niet beletten uw onderneming toekomstbestendig te maken. Met SAP Hybris kan uw verbeelding uw leidraad zijn, omdat onze flexibele oplossingen klaar en in staat zijn om uw visie te ondersteunen. Of u nu een klein bedrijf koestert of meerdere kanalen in een grote onderneming beheert, uitbreiding is slechts een klik verwijderd. SAP Hybris omnichannel-oplossingen helpen u snel en gemakkelijk te groeien.”

Food en fashion
SAP Hybris biedt volgens De Bruijn zowel voor B2B- als voor B2C-klanten innovatieve, gepersonaliseerde omnichannel-ervaringen. “En dat allemaal op één enkel platform, zonder al het gedoe. SAP Hybris kan u helpen de digitale ervaring van zowel consumenten als groothandel te personaliseren met gepersonaliseerde merchandisingstrategieën die zich onderscheiden van de rest. Onze oplossingen ondersteunen het complete spectrum van businessmodellen voor fashion met unieke omnichannelrelaties via een enkel platform voor B2C-, B2B- en B2B2C-transacties en -verrichtingen.”

Ook is SAP Hybris sterk in de foodsector. “Online boodschappen zijn slechts een aspect van een grotere evolutie in de toekomst van voedsel – een product waarin klanten precies verwachten wat ze willen en wanneer ze dat willen,” stelt De Bruijn. “Het is belangrijk dat u en uw merk kunnen anticiperen op de steeds veranderende behoeften.”

Marketing Cloud
Met SAP Hybris Marketing Cloud stelt u dynamische profielen van klanten op, zodat u een beter beeld krijgt van de klant en direct inspeelt op klantbehoeften en trends in de markt. “U levert gepersonaliseerde ervaringen – real-time – waardoor de conversiepercentages en de loyaliteit toenemen. En uw marketingplannen en -opbrengsten zijn transparant en altijd up-to-date, zodat u razendsnel kunt bijsturen en kunt inspelen op kansen. Elke klant is anders en elke klant heeft behoefte aan een waardevolle interactie, ongeacht met wie hij contact heeft binnen uw bedrijf. De real-time inzichten van SAP Hybris Marketing Cloud zorgen daarvoor. Om vervolgens gerichte en datagedreven campagnes te creëren met persoonlijke aanbiedingen. De geavanceerde marketing analytics geven u een gedetailleerd beeld van de interesses van uw klanten, op basis van de activiteiten op digitale en sociale kanalen. Kortom, met SAP Hybris Marketing Cloud leert u uw klanten begrijpen en biedt u ze relevante contextuele ervaringen. Dat stimuleert de business en de conversie.”

De hedendaagse klant verwacht de juiste boodschap op het juiste moment. “Het is niet genoeg om te weten met welke relevante boodschap je te maken hebt, maar het gaat om het kennen van de beste momenten om met klanten in contact te komen. Dat is de kracht van omnichannel en in het bijzonder van SAP Hybris,” besluit De Bruijn.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*