Kostenbewuste projectrealisaties met meetbare ROI

Als full service digital- en marketingadviesbureau is Dazzle gespecialiseerd in webdevelopment en digitale marketing. Volgens zaakvoerder Luc Claeys is Dazzle een beetje een buitenbeentje in de wereld van de digital agencies. Dat heeft vooral te maken met de no-nonsenseaanpak. “We winden er geen doekjes om. Een woord is een woord. Wij respecteren onze beloften en zullen ze effectief waarmaken. We laten onze fee afhangen van het resultaat, sturen pas een factuur als het echt werkt. Dat betekent dus: garantie op het resultaat.” 

“Online resultaten van onze klanten zien wij als een gedeelde verantwoordelijkheid. We bouwen mooie, gebruiksvriendelijke websites en ontwikkelen digitale marketingstrategieën die bedrijfsdoelstellingen vertalen in meetbare resultaten. Ook waren we één van de eerste webagencies in België die marketing automation aanbood. Buyer persona’s, customer journeys en content management is onze dagdagelijkse kost.”

Open-source 

Een eerste manier om kostenefficiënte projecten op te leveren is het gebruik van open-source platformen. “Wij zijn er rotsvast van overtuigd dat open-source oplossingen evenwaardig zijn aan closed-source (betalende) softwares,” aldus Claeys. Vandaar het gebruik van Drupal en WordPress als CMS, en Mautic als marketing automation oplossing.

Claeys vervolgt: “Gartner beschouwt Drupal als een leider in de 2018 Gartner Magic Quadrant voor Web Content Management. Daarnaast is Mautic in de Marketing Automation Buyers Guide 2018 uitgeroepen als beste oplossing voor middelgrote en grote ondernemingen. Dat kan toch al tellen.” Voor Drupal is Dazzle een implementatiepartner, voor Mautic zijn ze de enige erkende reseller in België.

Internationale samenwerking

“In België zijn we met zes medewerkers actief. Daarnaast werken we samen met twee buitenlandse partners. Dat maakt een totaal van vijftien FTE’s die voor ons werken, op een capaciteit van 35 werknemers,” zegt Claeys. Hij heeft een goede reden voor het uitbesteden van het development in het buitenland. “We hebben het development in België bewust afgebouwd. De markt is vrij grillig, waarbij developers voortdurend ‘hoppen en shoppen’. Het was niet meer houdbaar; de loyaliteit was ver te zoeken. Dat was de reden dat we over de landsgrenzen heen zijn gaan kijken en daar hebben we twee uitstekende partners gevonden. Dat maakt ons ook vrij uniek als Belgisch webbureau.” 

Dazzle werkt samen met een partner in Griekenland voor design en frontend ontwikkeling. Tientallen internationale design awards sieren hun schouw. Daarnaast is er een Oekraïense partner met de focus op Drupal backend development. Claeys: “De samenwerking verloopt uitzonderlijk goed. Hun uurprijs is vergelijkbaar met iemand van bij ons, maar de drive van die kerels maakt het verschil. Inwoners van Griekenland en Oekraïne krijgen het immers niet op een schoteltje aangereikt, en dat heeft zijn impact op de motivatie van medewerkers. Daarnaast beschikken ze bijna allen over een masterdiploma. Die spoeling is in België al helemaal dun. Dus betere technische skills, analytisch meer senior én gedreven. De beslissing was snel genomen.”

In de loop der jaren heeft Dazzle een mooi klantenportfolio opgebouwd. “Zo werken we onder meer voor Ubiway, Protime, Capgemini, Capricorn, Oxfam Solidariteit, Commissie voor Boekhoudkundige Normen (CBN), Vlaams Communicatie Assistentie Bureau voor Doven vzw (CAB), enz.. Onze doelgroep varieert van kleine tot middelgrote bedrijven. Samen met onze partners proberen we elke keer opnieuw onze slogan waar te maken: ‘eerlijke digitale communicatie,” zegt Luc Claeys tot besluit.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*