
Jezelf als expert profileren online? Zorg dan voor kwalitatief hoogwaardige en vooral eigen productfoto’s. Vanaf 200 opnames per jaar is het al interessant om te investeren in eigen apparatuur. Dat zegt Norbert Reijngoud van Productfoto360, leverancier van (compacte en) eenvoudig te bedienen fotostudio-oplossingen.
Met eigen foto’s en 360 graden beelden van je producten laat je zien dat je een serieuze speler bent, begint Reijngoud. “Je kunt op die manier ook één stijl hanteren door heel je webshop en maakt gemakkelijk het onderscheid op prijsvergelijkers. Je laat zien dat je een expert bent en geen dozenschuiver. Het helpt uiteindelijk klanten over de streep om bij jou een aankoop te doen en het voorkomt onnodige retouren. Dat hebben vele onderzoeken inmiddels wel aangetoond. En met de producten en diensten van Productfoto360 is dat makkelijker dan ooit tevoren.”
Direct vrijstaand
Productfoto360 is exclusief distributeur van MODE360° in de Benelux, een Europese fabrikant van fotostudio-oplossingen. Het aanbod varieert van een relatief laagdrempelige Photo Composer voor het maken van foto’s van lichte artikelen tot een toestel dat overweg kan met producten van buitensporige formaten en een gewicht tot wel 200 kilogram. “Het grote voordeel van deze studio’s is dat je slechts beperkte fotografie skills nodig hebt om professionele beelden te realiseren”, zegt Reijngoud. “De apparatuur maakt de beelden direct ‘vrijstaand’, zodat je niet in de weer moet met allerlei additionele software om de achtergrond te verwijderen. De beelden kunnen dus direct worden geüpload in je webshop. De geautomatiseerde software zorgt ervoor dat de camera en de machine naadloos met elkaar werken. Daarnaast heeft de software nog diverse functies die het fotograferen van producten nóg sneller en eenvoudiger maken.”
Kennis uit de praktijk
De fotostudio’s van MODE360° nemen volgens Reijngoud slechts een beperkte ruimte in beslag. “Je hebt veel minder ruimte nodig dan wanneer je zelf een studio bouwt met separate lampen, enz. En na het eenmalig instellen van de apparatuur, maak je altijd een goede foto. Het meeste werk gaat vervolgens zitten in het stileren van de producten. Want ook daarmee maak je het verschil. Met de apparatuur die wij leveren, kun je beter een stilist leren fotograferen dan een fotograaf leren stileren. Zo gebruiksvriendelijk is de apparatuur. En omdat wij met onze andere entiteit ‘productfotografie doorNorbert’ zelf ook dagelijks met de apparatuur werken, weten we precies wat wel en niet werkt. Wij voorzien onze klanten met kennis vanuit de praktijk en daardoor van het beste en eerlijkste advies. Wij verkopen dus niet alleen apparatuur, maar delen kennis, helpen met het inrichten van de workflow en verzorgen trainingen om beslagen ten ijs te komen.”
Investeren in een fotostudio van Productfoto360 is al interessant bij een relatief beperkt aantal beelden per jaar. “En mocht je daar niet aan komen, kun je altijd nog een beroep doen op de diensten van ‘productfotografie doorNorbert’. Bij een aantal klanten hebben wij deze hybride dienstverlening overigens al naar volle tevredenheid geïmplementeerd.”
Geef als eerste een reactie