Marktplaatsen: een must in uw strategie

Marktplaatsen winnen aan belang. Steeds meer online shoppers kopen via een online marktplaats en dat zal alleen maar toenemen. Marktplaatsen zijn bovendien het startpunt voor minimaal de helft van alle online zoektochten. Niet vreemd dat er steeds meer (gespecialiseerde) marktplaatsen bijkomen. Zo heeft Amazon aangekondigd dit jaar naar Nederland te komen en start Alibaba met de bouw van een enorm logistiek centrum in Luik.

Marktplaatsen nemen een steeds grotere positie in en die verschuiving in e-commerce is niet meer te stoppen, zegt Bart Vintcent van EffectConnect. “Verkopen via marktplaatsen biedt dan ook veel kansen, want je bereikt een miljoenenpubliek zonder zelf grote investeringen te moeten doen.” EffectConnect is gespecialiseerd in het realiseren van koppelingen met marktplaatsen door heel Europa. “Het verwerken van (order)data voor verkopen via deze platformen is een tijdrovende en foutgevoelige bezigheid, tenzij je het automatisch laat verlopen. Zo komen orders automatisch in de webshop en worden Track&trace codes automatisch teruggekoppeld. Dat betekent extra omzet, zonder extra werk.”

Kansen benutten

Het afgelopen jaar heeft EffectConnect het aanbod aan marktplaatsintegraties weer verder uitgebreid. “Steeds meer bekende handelaren openen een online marktplaats. Via onze koppelingen kunnen andere handelaren kansen benutten op platformen waar ze misschien niet gelijk aan denken. Er komen steeds meer gespecialiseerde platformen bij. Zo zijn we nu bezig met het ontwikkelen van een koppeling voor een partij die ‘overstock’ aanbiedt en koppelen we binnenkort natuurlijk met Amazon. Zo kun je dus op een eenvoudige manier een groot publiek bereiken en zijn er talloze voorbeelden om meer omzet te realiseren via (gespecialiseerde) marktplaatsen. Daarbij gaan we samen met de handelaar altijd uit van ‘waar ligt de behoefte en waar de kansen’, in plaats van op buikgevoel koppelen. We streven naar koppelingen die toegevoegde waarde opleveren.”

Primeur op Webwinkel Vakdagen

EffectConnect was net als vorig jaar ook weer aanwezig op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht. “Op onze stand hebben we bezoekers de mogelijkheden laten zien van de marktplaatskoppelingen en het proces erachter,” zegt Bart. “Daarnaast hadden we een primeur in petto. We hebben namelijk onze nieuwe dienst EffectConnect Feeds groots gepresenteerd in Utrecht. Een gemiddelde webshop gebruikt vijf tot tien feeds voor allerlei doeleinden. Behalve een feed voor marktplaatsen zijn er feeds nodig voor onder andere affiliate marketing, display marketing, inspiratie- en shoppingkanalen (Google Shopping, Facebook, Instagram, enz.) en vergelijkingssites. Ook feeds naar leveranciers of voor het opstellen van catalogi zijn vaak noodzakelijk. Met EffectConnect Feeds kunnen handelaren op een uniforme manier data uitwisselen met alle mogelijke partijen.”

Ook de feedmanagementtool helpt handelaren dus tijd te besparen door processen te automatiseren. “Groot voordeel is dat door deze verregaande vorm van automatisering fouten worden geminimaliseerd. Een win-win. Benieuwd naar onze nieuwste oplossingen? Contacteer ons via effectconnect.com.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*