Performance marketing

Het doel van e-commerce is simpel; mensen tot aankoop laten overgaan. Maar de weg hier naartoe is niet zo eenvoudig. Communicatie en marketing zouden naadloos moeten overgaan in aankoop en niet enkel tot verleiding. Bruno Mortier van D’M&S Communications spreekt dan over performance marketing. We laten ons door hem volledig bijpraten over deze marketingmethode.

De methodiek van performance marketing komt voort uit onze totaalstrategie, begint Bruno Mortier. “We zijn niet enkel een webbouwer, maar hebben alle services aan boord. Oogkleppen door enkel voor online of enkel voor offline te gaan, kennen we niet. We gaan over de grenzen heen en zetten daarvoor alle beschikbare middelen in. Behalve het bouwen van een website, betekent dat ook het bedenken van een website, het uitvoeren van vooranalyse, prototyping, …. En vervolgens integreren we naadloos de marketingactiviteiten.”

Resultaatgericht

Performance marketing is een aanpak die volgens Mortier heel resultaatgericht is. “We zijn heel gedreven en ontwikkelen een mix in marketingtools op maat voor de klant, rekening houdend met zijn doelgroep en budget; we halen het meest performante resultaat uit ieders budget. Daarbij combineren we online met offline en vice versa. Door onze structuur kijken we namelijk heel breed naar de communicatiemiddelen en dat merk je ook aan onze campagnes,” meent Mortier. “We houden sterk de vinger aan de pols voor wat betreft nieuwe technologieën, zoals marketing automation en nieuwe technieken op bijvoorbeeld front-end development. We kijken op welke manier deze bruikbaar zijn voor onze klanten.”

Data-driven

Marketing wordt volgens Mortier alsmaar meer data-driven en persoonlijk. “Door de beschikbare tools op een goede manier in te zetten, kun je heel veel leren uit de data die gebruikers achterlaten. Dit kun je vervolgens gebruiken om een customer zo persoonlijk mogelijk te benaderen met de juiste content.”

Jaren geleden was een website nog ondergeschikt aan het bedrijf, tegenwoordig vormt een website of webshop het middelpunt. Mortier: “Tegenwoordig hebben vrijwel alle marketing- en communicatie inspanningen als doel traffic te genereren naar de website. Of het nu gaat om een tv-spotje, radioreclame of een brochure die wordt verspreid, voor het overgaan tot aankoop zal je naar de website moeten gaan. Elk kanaal, elk touchpoint kan belangrijk zijn om leads te genereren.”

Bruno Mortier benadrukt dat etailers zich niet moeten verliezen in het grote aanbod aan tools dat hen ter beschikking staat. “Het is belangrijk wat je ermee doet. Verdiep je niet teveel in de tool zelf, daardoor bestaat het gevaar dat je niet optimaal bezig bent met de content, terwijl dat nu juist zo belangrijk is.”

Over DMS

D’M&S is een communicatiebureau met een strak plan. In alles wat we doen, gaan we resoluut voor een full service en een positieve return on marketing investment. ‘Power up your brand’ is niet toevallig ons motto. Als full service communicatiebureau kunt u bij ons terecht voor het opstellen van een offline en online communicatiestrategie die uw bedrijfscommunicatie op een hoger niveau tilt, maar ook voor het uitwerken van originele reclameconcepten en bedrijfsevenementen. All-in communication noemen we dat.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*