Waarom merkenfotografie nieuwe zuurstof geeft aan elke onderneming

Fotografie

Fotografie kan het menselijk brein enorm beïnvloeden, echter deze enten op branding is geen gemakkelijke opdracht. Mensen proberen aan de hand van visuele content te beoordelen hoe goed iets is, of hoe goed iets bij hen past. Met fotografie kan je emoties losweken en mensen verbinden met een merk of product. In de B2B-wereld lijken ze dit helemaal vergeten, terwijl toch elke aankoper ook een mens van vlees en bloed is? Robi Struyf van Gafas Studio neemt ons mee in de wereld van merkenfotografie.

Vele bedrijven onderschatten de impact van fotografie en besteden te weinig aandacht aan de visuele uitwerking van hun brand. Het niveau en de stijl ligt vaak gelijk aan die van hun sectorgenoten, waardoor de identiteit van een bedrijf en/of brand helemaal opgaat in de massa. De fotografie is niet onderscheidend genoeg of draagt geen boodschap met zich mee. Ook binnen het bedrijf is het effect niet te onderschatten. Over sprekende beelden wordt gesproken.

Onderscheidend vermogen 

Bedrijven komen vaak niet verder dan productfoto’s met een witte achtergrond waarbij producten en clichématige campagnebeelden in scène worden gezet. Hierdoor is het onderscheidend vermogen op de globale markt bijzonder klein. Als je als bedrijf je stempel wil drukken op de markt, moet fotografie en het effect hiervan op branding zwaar onder handen worden genomen. Kleine zelfstandigen zijn in staat om zich op deze manier als bedrijf te positioneren op de markt. Grotere bedrijven verzekeren zich door deze aanpak van hun positie op de markt en kunnen zich gaan onderscheiden van andere bedrijven.

Met Gafas Studio nemen we fotografie serieus. Het doel van de campagne wordt nauwkeurig bepaald. Door na te denken over elk detail wordt dit doel bereikt. Als het kan, pakken we de gehele visuele communicatie van een bedrijf aan, van A tot Z. We focussen ons op branding, marketing, fotografie, video, webdesign, graphic design, story telling, advertisement enz.

Foto gedreven branding

Klanten van ons, zoals De Burgerij, Pascale Naessens, Deltaworx en het Woontheater zetten 100% in op deze vorm van foto gedreven branding. Stuk voor stuk hebben ze een significant marktaandeel in hun niche. Dit is zeker geen toeval volgens ons. Het is de mindset van de ondernemer die bepaalt hoe succesvol een merk is. Gafas Studio zoekt naar deze ondernemers, met vastgeroeste fossielen kom je namelijk niet ver. Maximaal resultaat wordt bekomen als de visie van beide partners op dezelfde golflengte zit.

Enkele grote merken beseffen dit al helemaal en spenderen miljoenen euro’s aan reclamebureaus. Ze kennen het effect op hun ROI en beseffen dat een uitgekiende branding broodnodig blijft om een plaats te bemachtigen in de markt. Toch staan wij versteld hoe grote bedrijven en multinationals met al die miljoenen er niet in slagen een krachtig merk neer te zetten. Hun organisatie is soms te log of de ROI wordt heel kortzichtig berekend.

Grote meerwaarde

Gafas studio combineert diezelfde hogere standaarden met budgeten die perfect haalbaar zijn voor een gezonde Belgische KMO. Dit kan omdat je in een KMO direct met de beslissingsmakers praat, brainstormt, uitvoert en bijstuurt. Door te werken met een select core-team van vakmensen die snel en efficiënt ingeschakeld kunnen worden, geven wij aan uw project een grote meerwaarde.

Fotografie is de zuurstof die elke onderneming nodig heeft. Alles begint bij één beeld en al de rest komt vanzelf. Het besef dat de website beter kan, dat die brochure toch niet zo goed was, dat de sales pitch anders moet, groeit snel. Onze aanpak kan soms hard zijn, we nemen dan ook het hele hebben en houden van een bedrijf onder de loep. Toch kan een bedrijf zich met deze goedbedoelde en positieve kritiek om vormen tot een compleet nieuw en modern bedrijf met een uitgesproken en onderscheidend karakter. Intern wordt de fierheid weer aangewakkerd.

We zijn in staat alle mensen die betrokken zijn bij een product of service terug te laten geloven in hun product. Ook de consument voelt dit, zelfs de sollicitant die zich spontaner zal aanmelden.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*