‘Wij creëren de digitaal leiders van morgen’

Een digitale strategie is vandaag de dag onmisbaar voor iedere retailer. Sinds Covid-19 is daar iedereen wel van overtuigd. Digital Leader helpt ondernemers om het verschil te maken online. Verwacht geen generieke ideeën die uiteindelijk weinig meerwaarde bieden, maar aanpakgerichte strategieën die door experts met diepgaande kennis in hun vakgebieduitgewerkt worden. Een gesprek met COO Wim Kryn.

Digital Leader heeft als missie het creëren van digitaal leiders van morgen. “Als strategisch online marketingbureau kunnen we die propositie ook waarmaken dankzij onze digitale strategen die zonder uitzondering minimaal vijf jaar ervaring hebben in een leidinggevende functie,” legt Wim uit. “Zij vormen ook het eerste (en enige) aanspreekpunt naar onze klanten, gaan ze begeleiden en helpen ze om de strategie ook intern mee vorm te geven. De digitaal strategen sturen vervolgens onze experts ter zake weer aan, content-, advertising- en sociale mediaspecialisten. We focussen ons enerzijds op online marketing en anderzijds op merkpositionering oftewel het bouwen aan een sterk merk, ook online.”

Inspireren

Data staat centraal is ons bedrijfsmodel, dat opgebouwd is rond drie pijlers – strategie, creatie en activatie, vervolgt Wim. “Voordat we aan de strategie beginnen, zetten we eerst een stapje terug. We organiseren een inspiratiesessie zodat wij de klant en onze klant ons goed leert kennen. We delen daarbij direct een aantal bruikbare tips. Vervolgens beginnen we met een strategische audit waarbij we de bestaande business in kaart brengen. We analyseren waar eventuele pijnpunten en kansen liggen. Dat vormt de basis voor het bepalen van de verdere strategie op maat. We zetten daar tevens de nodige KPI’s tegenover. Als we vervolgens weten wat er nodig is om tot het gewenste resultaat te komen, dan zetten we in op content creatie, gaande van copy tot foto’s en video’s. Als het nodig is, kunnen we zelfs de website of app bouwen of aanpassen om de marketing te laten renderen.”

Rendement van de investering

Behalve het opzetten van SEO-, SEA- en sociale mediastrategieën, kan Digital Leader de gegenereerde leads ook opvolgen voor klanten. Wim: “Wij zorgen ervoor dat de leads omgezet worden naar effectieve afspraken en zelfs ingepland worden in de agenda’s van de betreffende salespersonen. En dat maakt uiteindelijk de cirkel rond.” Digital Leader hecht veel waarde aan openheid en transparantie. “We vinden het belangrijk om transparant en gestructureerd te werk te gaan. Alles wat we doen is gebaseerd op performance marketing, dat wil zeggen, alles is ook meetbaar. Elke euro die we investeren kunnen we verantwoorden, ook nog eens heel specifiek per kanaal. Met andere woorden, we laten zien hoeveel euro we hebben geïnvesteerd in Facebook en wat het rendement is geweest. Datzelfde doen we voor Instagram, voor SEO/SEA, enz. Via het ‘my Digital Leader’-dashboard kunnen onze klanten alle informatie inzien.”

Digital Leader heeft een breed portfolio aan klanten uit verschillende sectoren, zoals De Mensen, Bouwunie en FC Anderlecht tot brouwerij De Halve Maan, diverse immokantoren en B-Close, B2B-verdeler van heftrucks en magazijntrucks.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*