Al je betalingsverkeer via één partij

Met ruim twintig jaar ervaring heeft EMS zich ontwikkeld van een transactieverwerker naar een toonaangevende totaalleverancier van betaaloplossingen voor zowel online als offline betalingen. Retailers kunnen hun complete betalingsverkeer uitbesteden aan EMS, die deze kanalen tevens beheert én vanaf begin 2022 een compleet overzicht biedt van de betalingen over alle kanalen in één centraal omnichannel portaal. Een gesprek met Nico van Miltenburg, Director Products | Marketing | Customer Experience bij EMS, over de nieuwste ontwikkelingen.

EMS is de afgelopen jaren geëvolueerd naar een omnichannel betaalleverancier. “Behalve onze activiteiten als acquirer, gericht op het verwerken van debet- en creditcardtransacties, hebben we de laatste jaren een aantal producten aan onze dienstverlening toegevoegd”, begint Van Miltenburg. “Zo leveren we sinds enige tijd met Clover intelligente POS-terminals voor de afhandeling van betalingen in de fysieke winkel en kunnen we ook alle online betalingen aanbieden en afhandelen, zoals een PSP dat doet. Of het nu gaat om betalingen in een winkel, webshop of via een betaallink, wij bieden alles onder één dak.”

Omnichannel portaal

Voor een optimaal overzicht van alle betalingen (online, offline, betaallink,…) gaat EMS vanaf begin dit jaar een nieuw omnichannel portaal introduceren. “Via één inlog heeft een retailer direct een compleet overzicht van alle transacties”, legt Van Miltenburg uit. “Alle betalingen die via EMS worden gefaciliteerd, zijn zichtbaar in het klantenportaal en kunnen hierin worden beheerd. Zo is het van hieruit bijvoorbeeld ook mogelijk om refunds door te voeren en kan vanuit het portaal een betaallink worden gegeneerd, vooral in coronatijd een populaire betaaloplossing voor retailers die genoodzaakt zijn/waren om hun fysieke winkelpunt te sluiten. Met onze betaaloplossingen maken we het ondernemen een stukje eenvoudiger. Retailers hebben het al zwaar genoeg en hoeven zich niet meer te bekommeren over het betaalproces: dat verloopt via onze oplossingen uiterst ‘smooth’.”

Clover

Over smooth gesproken, waar veel retailers nog diverse apparaten en contracten hebben voor hun kassa en andere apparaten voor hun administratie, biedt EMS met Clover één slimme oplossing. Het is een betaalautomaat en kassa in één. Je hoeft bovendien geen fysieke pinbonnetjes meer te printen, maar kunt ze mailen of sms’en naar de klant. Van Miltenburg: “Clover is een open systeem, dat wil zeggen, developers kunnen zelf ideeën aandragen voor allerlei slimme apps die we vervolgens opnemen in de App Market. Zo is vrij recent een spaarprogramma gelanceerd waarbij men punten zowel online als offline kan inwisselen of een app voor tax free shopping. Clover herkent als er een (buitenlandse) betaalkaart wordt aangeboden, zodat met een druk op de knop een ingevuld taxfree formulier uit de kassa komt rollen. Dat scheelt behoorlijk wat tijd, zodat je ook klanten van buiten Europa snel aan de toonbank kunt helpen. En zo zijn er inmiddels al talloze interessante apps ontwikkeld, waaronder ook een giftcard app waarmee ondernemers heel eenvoudig hun eigen cadeaubonnen kunnen maken en uitgeven.”

De focus van EMS voor dit jaar ligt volgens Van Miltenburg vooral op het verder uitbouwen van de omnichannel propositie. “Het maakt niet uit via welk kanaal een klant zijn betaling wil doen, wij zijn in staat om het te verwerken voor de retailer. Daarbij volgen we de nieuwste trends in betaalland op de voet en zijn we daarnaast druk bezig met de implementatie van iDEAL 2.0 later dit jaar alsmede met het handen en voeten geven aan Click to Pay van Mastercard en Visa. Het is al met al een dynamische wereld waarin we retailers volledig kunnen ontzorgen”, besluit Van Miltenburg.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*