Alles-in-een betaalsysteem: smart én corona-proof

EMS, joint venture van Fiserv en ABN AMRO, helpt ondernemers met de beste, slimste en meest efficiënte afrekensystemen. Niet alleen met vraagstukken die vandaag leven, maar juist ook met oplossingen waarmee ondernemingen klaar zijn voor de toekomst. Om dit kracht bij te zetten introduceert EMS Clover. Het alles-in-een betaalsysteem helpt ondernemers om hun onderneming nog slimmer én corona-proof te maken. Een gesprek met Pieter Stal, CEO  van EMS.

Met meer dan twintig jaar ervaring in de betaaldienstverlening is EMS een gevestigde naam. “Historisch gezien is onze dienstverlening met name gericht op het verwerken van debet- en creditcardtransacties,” begint Stal. “De laatste jaren hebben we echter een aantal nieuwe producten gelanceerd, waarbij we in toenemende mate een directe relatie met de retailer aanknopen. De retailer kan zowel zijn online als offline betalingen bij ons onderbrengen. Of het nu gaat om betalingen in een winkel, webshop of via een betaallink, wij bieden alles onder één dak.”

Clover

In 2020 heeft EMS Clover geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Waar veel ondernemers nog diverse apparaten en contracten hebben voor hun kassa en andere apparaten voor hun administratie, biedt Clover juist één slimme oplossing. “Het is een betaalautomaat en kassa in één, geoptimaliseerd voor de snelheid en het gemak van vandaag. Het apparaat heeft een strak design met een glazen touchscreen en is gemakkelijk schoon te houden. Corona-technisch dus helemaal in orde.”  

We streven ernaar om Clover eind 2021 ook in België te lanceren. De Belgische KMO in de winkelstraat wordt aan alle kanten uitgedaagd om relevant te blijven: webshops die goedkoper zijn, large retail die efficiënter kan werken en klanten aan zich weet te binden, prijsvechters, etc. “Binnen EMS geloven we erin dat we met Clover de Belgische KMO een stuk slimmer kunnen laten werken: we geven hem de tools die normaal alleen voorhanden waren voor large retail,” legt Stal uit. “Op deze manier kan hij zich richten op wat hij het leukst vindt: ondernemen en er zijn voor zijn klanten.” 

Omnichannel afrekensysteem

Met Clover hoef je geen fysieke pinbonnetjes te printen, maar kun je ze mailen of sms’en naar de klant. En dankzij de App Market is Clover eenvoudig uit te breiden met slimme apps om allerlei administratieve handelingen slimmer en efficiënter te maken. “Apps die met name gericht zijn op de KMO om nog veel meer uit de betaalterminal te kunnen halen. Zo kunnen ondernemers hun planning, urenregistratie en voorraad beheren via Clover. De App Market wordt steeds verder uitgebreid met relevante apps om ondernemingen nog toekomstbestendiger te maken. In combinatie met de EMS Online Betaaloplossing, waarin we alle online betaalmethoden hebben gebundeld voor de webshop, bieden we ondernemers een compleet omnichannel afrekensysteem.”

Medeleven tonen

EMS leeft mee met ondernemers die tijdens de pandemie ongelooflijk veel pijn lijden. “Volumes zijn in sommige sectoren radicaal teruggelopen of zelfs volledig tot stilstand gekomen. We helpen waar we kunnen en onze sales en support teams zijn doorlopend met klanten in gesprek om maatwerk te leveren en regelingen te treffen zodat we deze moeilijke periode samen doorkomen. We hebben desondanks goede hoop dat er vanaf het tweede kwartaal dit jaar in toenemende mate meer mogelijk gaat zijn in bepaalde sectoren,” zegt Stal. Als ‘hofleverancier’ van betaaldiensten op festivals, inclusief betaalautomaten en transactieafhandeling, bereidt EMS zich alvast voor op aankomende zomer. “We zullen onze dienstverlening op een andere manier moeten gaan inrichten. Daar zijn we drukdoende mee in nauw overleg met de organisatoren.”

Contactloos betalen

Filosoferend over de nabije toekomst verwacht Stal dat het contactloos betalen nog veel grotere vormen zal aannemen. “Het verhogen van de contactloze limieten heeft een positief effect gehad. Ook in de horeca en op festivals zullen contactloze betalingen uiteindelijk de norm worden. Met name vanwege de omloopsnelheid, het gemak en de hygiëne. Maar de mogelijkheden zijn nog veel groter. Zo hebben we reizen met een betaalkaart mogelijk gemaakt in België. Niet frequente reizigers en toeristen hoeven geen papieren vervoersbewijs meer aan te schaffen in de bus, tram en/of metro van de MIVB. Zij kunnen eenvoudig in- en uitchecken met hun bankkaart of smartphone. Om in te checken legt de reiziger zijn/haar bankkaart (debet kaart of creditcard) of de smartphone/smartwatch waarop Google Pay, Apple Pay, Fitbit Pay of Garmin Pay is geactiveerd, op het valideringstoestel. Vervolgens kan hij/zij vrij reizen gedurende 1 uur. En zo proberen we op alle mogelijke manieren het betalen zo efficiënt en veilig mogelijk te laten verlopen. Ook nog eens volledig corona-proof.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*