Blijven innoveren en verantwoordelijkheid nemen tijdens crisis

“Niemand twijfelt eraan dat het coronavirus een gigantische impact zal hebben op de retail,” steekt Sam Arckens, CCO van CCV van wal. Het is nog te vroeg om te zeggen hoe de wereld er na dit virus zal uitzien, maar het is wel interessant om een tussenstand op te maken op vlak van (e-)payments. 

CCV zorgt al 20 jaar dat Belgische handelaren vlot betalingen kunnen ontvangen. Met CCV Online Payments heb je toegang tot een grote waaier aan online betaalmethoden zoals Bancontact, VISA, iDEAL, MasterCard, e-Maestro, PayPal… Bovendien zijn deze betaalopties volledig geïntegreerd in de CCV webshop en koppelbaar met elk webshopplatform. 

CCV werkt voor zijn online transacties zonder verplicht abonnement en staat in voor snelle brutobetalingen. Het bedrijf onderscheidt zich van concurrenten door dicht bij haar klanten te staan en te anticiperen op wat zij nodig hebben. “Het komt er zeker in deze tijden op neer om dat meer dan ooit te doen en dat engagement concreet te maken. Dat tonen we door een aantal initiatieven en een continue investering in innovatie.”

Gratis webshop voor getroffen klanten

Voor de crisis waren er veel handelaren die de keuze voor het uitbouwen van een e-commercepoot op de lange baan schoven. Door de crisis komt de switch naar een digitaal aanbod in een stroomversnelling. “We hebben ook hier onze verantwoordelijkheid genomen,” zegt Arckens. “CCV maakt een gratis webshop voor alle handelaren die door de crisis zijn getroffen. We staan hen bij met raad en daad en stellen het platform minstens tot en met 31 mei gratis ter beschikking.”

Inmiddels tekenden al meer dan 200 geïnteresseerden op dit voorstel in. De actie blijft lopen tijdens de coronacrisis.

Versnelde omschakeling naar contactloos betalen met verhoogde limieten

“Het lijkt erop dat het vertrouwen in cash een serieuze knauw heeft gekregen,” zegt Arckens. Er wordt actief ontraden om nog met cash te betalen. Toch ziet CCV het aantal elektronische betalingen globaal gezien dalen. “In de eerste weken van de lockdown zakte het totaal aantal transacties met 30%. Dit hangt natuurlijk samen met de verplichte sluiting van bijvoorbeeld kledingwinkels,” weet Arckens. “In bepaalde sectoren, zoals bij bakkers, slagers en zeker bij apothekers, zagen we dan weer een zeer sterke stijging.”

Wie in fysieke handelszaken betaalt, kiest ook meer en meer voor contactloos. “CCV heeft met het oog op de volksgezondheid als eerste opgeroepen om de limiet voor contactloze betalingen te verhogen naar 50 euro per betaling,” zegt Arckens. “We zijn blij dat Febelfin uiteindelijk de juiste beslissing heeft genomen.”

Toch wil CCV nog verder gaan. “Net zoals in Nederland, wil CCV dat er in België een Betaalvereniging wordt opgericht,” zegt Arckens. “Die moet ervoor zorgen dat er meer en sneller geïnnoveerd wordt op vlak van elektronisch betalen. Dat is belangrijk voor de hele sector, zeker ook voor de e-tailers.”

CCV blijft innoveren: Payconiq op de terminal

“CCV zit intussen niet stil. We blijven samen met onze partners werken aan innovatieve betaaloplossingen,” weet Arckens. Sinds kort is het mogelijk om met Payconiq te betalen op de betaalterminal. Voordien konden gebruikers de Payconiq QR-code enkel scannen op een sticker naast de kassa, nu kan de code ook worden gescand op het scherm van de betaalterminals.

“Dat is handiger voor handelaars: die hebben zo alle betaaloplossingen centraal op de betaalterminal. Voor klanten is het een extra manier om te betalen zonder de terminal aan te raken. De klant moet het bedrag dus niet meer invoeren en de handelaar krijgt een bevestiging op zijn terminal,” zegt Arckens.

CCV is de eerste aanbieder van betaaldiensten die de mobiele betaaloplossing Payconiq op de betaalterminal implementeert in België. “Door een samenwerking in heel de Benelux zijn we erin geslaagd deze belangrijke innovatie voor handelaars en consumenten mogelijk te maken,” klinkt het bij CCV.

Alle betaaltransacties via de betaalterminal onder de € 5, dus ook die met Payconiq, zijn gratis bij CCV. 

“Als leverancier van betaaldiensten, worden we in volle coronacrisis ook geconfronteerd met de veelgestelde vraag naar meer ‘hygiënische’ betaalmogelijkheden. Mobiele betalingen zoals het scannen van de Payconiq QR-code zijn een extra manier om te betalen zonder de betaalterminal aan te raken, naast contactloze betalingen met de kaart,” vult Arckens nog aan.

Meer informatie over de producten en oplossingen van CCV?

Surf dan naar https://www.ccv.eu/be-nl/e-commerce/online-betalen/

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*