Data omzetten in strategie

Spraakgestuurd winkelen of zelfs tanken, B2B e-commerce en winkelen in 2025. Ingenico in Zaventem heeft oplossingen voor die vraagstukken en helpt bedrijven onder meer de (betaal)wereld tussen online en offline soepel te overbruggen. “Vooral in B2B valt er nog veel terrein te ontginnen.”

We denken bij spraakgestuurd winkelen al snel aan de klassieke devices, maar het gaat voor Dimitri Vandergucht en Georges Helsen van Ingenico vele stappen verder. Op elke vraag over toepassingen en mogelijkheden hebben ze niet alleen een passend antwoord maar ook oplossingen paraat. “De hardware biedt zoveel mogelijkheden,” zegt Helsen, als spraaktechniek in de auto en het daaraan gekoppelde spraakgestuurd afrekenen van een tankbeurt wordt belicht. Het biedt ook thuis legio mogelijkheden en gemakken. “De intrede van het spraakgestuurd aansturen van de televisie en op die manier betalen voor programma’s, laat niet lang meer op zich wachten.” Helsen weet dat Ingenico met zijn doortastende aanpak voor tal van uitdagingen staat. “Het implementeren van de spraakgestuurde techniek vindt gefragmenteerd plaats. Ook protocollen moeten worden gerespecteerd.” “Privacywetgeving is eveneens een issue,” ervaart Vandergucht.

Omnichannel
Desalniettemin is Helsen er van overtuigd dat ‘spraakgericht’ een steeds grotere rol gaat spelen en dat voice-herkenning en beveiliging een leidende rol hebben zonder de mogelijkheden tekort te doen. “Samen met de opdrachtgever kunnen we doelgericht acteren.” Al snel in het gesprek valt ‘omni-channel’. “Data verzamelen is van immens belang en die à la minute inzetten een must. Het is onlosmakelijk verbonden aan onze devices. We bouwen een soort voorspellend gegeven in. We putten uit data en voorzien de consument van een reminder, gepersonaliseerd met alle gemakken van dien. Hetzelfde gebeurt in het logistieke traject. Ook mogelijke afhaalmomenten worden aangereikt.”

Naadloze betaalervaringen
Het is duidelijk dat Ingenico niet alleen data verzamelt maar ook omzet in een complete strategie en daar ook resultaten mee boekt. Voorbeelden van ingenieuze toepassingen en tevreden klanten te over. Dat er nog koudwatervrees overwonnen moet worden door de consument is duidelijk. Ingenico heeft de ervaring dat online van belang is maar dat de fysieke wereld niet vergeten mag worden. “Online, instore. Het vraagt om naadloze betaalervaringen. Klanten moeten zich met de aangereikte mogelijkheden kunnen identificeren. Alles draait om de perfecte customer journey en dat in een geconsolideerde omgeving.” Het pad naar oplossingen en effectief meer shopgedrag wordt door Ingenico geëffend.” Dat ook duurzaamheid een rol speelt in de aanpak, daarvan zijn Helsen en Vandergucht doordrongen. Hij wijst nog op B2B. “We zien in dat traject een enorm potentieel richting e-commerce. Tussen bedrijven onderling valt er op het gebied van logistiek en betalingen nog veel te optimaliseren.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*